Ik kan me niet concentreren. wat kan ik eraan doen om me beter te concentreren? ik heb snel hulp nodig!

Nou ik moet eigenlijk nu frans leren. ik heb namelijk morgen toets . en ik wil het echt goed doen. dus hier zit ikdan met veel woordjes voor me neus. en ik probeer ze uit em hoofd te leren . maar ik kan het gewoon niet. ik kan me echt niet concentreren. normaal gaat het geod maar... ditt keer niet.. ik wil het echt graag. maar ik kan me gewoon niet concentreren. zijn er misschien manieren om me beter te concentreren? bijvoorbeeld melk drinken ofsoo ? helpt dat misschien? ik hoopdatt jullie me snel kunnen helpen.! want ikweet echt niet wat ik moet doen. ik kan me gewoon echt niet concentreren en ik wil het heel erg graag! . groetjes, Lisa. =D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2K

Het beste antwoord

Ga even wat anders doen, kijken wat je morgen aan gaat doen bijvoorbeeld (doe ik altijd:$), even wat gaan drinken ofzo, een kwartiertje niet met je neus in de boeken. Daarna opnieuw proberen.

Als je heel die lijst ziet heb je misschien meteen al geen zin meer, maar ga het dan in delen doen. Verdeel het in twee of vier delen. Misschien heb je wat aan een programma dat jou overhoort? wrts.nl is een goeie.

Succes Lisa!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het schijnt dat mineraalwater drinken helpt om de concentratie te bevorderen, terwijl suikerhoudende dranken het concentratieniveau omlaag helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Computer uitzetten
- Rustige muziek aan
- Leren in een rustige omgeving
- Omgeving waar je niet afgeleid kan worden (TV, pc, mobiel etc)

Toegevoegd na 39 seconden:
Succes met leren, laat maar weten hoe de toets is gegaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf alle woorden op een papier met op de achterkant de vertaling, als je ze daarna los knipt heb je allemaal kaartjes en kan je een soort memory spelen. Elke keer als je een woord weet kan je die er uit laten en uiteindelijk hou je alleen de woorden over die je niet weet. Die kan je dan extra goed oefenen. Op deze manier ben je wel met je woorden bezig maar wordt je niet zo snel afgeleid omdat je niet alleen naar je boek kijkt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga iets anders doen en ga op tijd slapen en neem het smorgens effe diir
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Salut Lisa, de wet van Jost zegt dat woordjes leren beter fragmentarisch kan dan ineens alles. Dus per uur drie keer 5 minuten en dan tussentijds iets heel anders doen, al is het gras maaien of mussen tellen in de tuin. Dus vaker kort geconcentreerd "stampen" dan alles ineens willen beheersen. Beaucoup de plaisir + SaluTon.