Ben je snel als je de 100 meter in 12.6 seconden doet niet per se om sprinter te worden ofzo maar als voetballer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
33.9K
FoxMulder2014
een jaar geleden
Mijn persoonlijk record is 12,64 op gras.
Op 60m was ik nog sneller.
Ben er nu 39, maar heb heel mijn leven gevoetbald en ben letterlijk nooit op snelheid gepakt. (Semi-prof) Ik speelde linker wingback.
FoxMulder2014
een jaar geleden
Mijn voorbeelden waren Van Bronckhorst, Overmars, de Spanjaard Sergi en de Belg Borkelmans
FoxMulder2014
een jaar geleden
Mijn knieën zijn nu wel naar de kl*t*n, dat dan weer wel

Antwoorden (5)

28.6 km/h gemiddeld is voor een amateur behoorlijk snel.
Moet even je ego gestreeld worden? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs een sprinter van de NS haalt vaak de 12.6 seconden niet op de 100 meter, dus ik zie mogelijkheden... :)

Toegevoegd na 9 minuten:
(Bij voetbal gaat het meer om een explosieve spint van een paar seconden. Zie ook:

http://sport.infonu.nl/voetbal/81878-sportanalyse-voetbal.html )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk altijd, dat geklaag over de NS.
Afgelopen week heb ik op mijn school de 100 meter gelopen. Deze 100 meter rende ik zelf in 12,67. Is dus wel te vergelijken. De echte snelle jongens uit mijn (sport)klas rennen 12 laag, tussen de 12,00 en 12,30. Ik ren denk ik iets boven gemiddeld. Maar zoals RobjuhK al zei, bij voetbal is er vooral een krachtige, vaak korte, versnelling nodig. Misschien dus niet geheel te vergelijken met een sprint van 100meter;) Buiten deze informatie komen er bij voetbal uiteraard nog een hele boel andere dingen bij kijken dan alleen de snelheid van een persoon.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12,6 seconde is aardig snel.
Even ter vergelijking:
Wereldrecord: 9,58 Usain Bolt
Nederlands Record: 10,15 Guus Hoogmoed
Nederlands Record voor jongens van 14/15 jaar: 11,15
Gemiddelde tijden zullen overigens ver boven de 13 seconde liggen voor deze leeftijd.

Daar zit je nog wat boven, maar als je er niet speciaal op traint is het zeker niet slecht.

Toch niet beginnen te denken aan een sprinters carriere ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is behoorlijk snel dus zeker als voetballer is dat zeker wel snel