Ik wil me bij een vereniging inschrijven, maar kom er net achter dat de contributie 300 is, terwijl het bij anderen ±150 is, wat kan ik hieraan doen?

Ik heb al 10 jaar gehandbald, en bij mijn oude club lag de contributie altijd rond de 150 euro. Echter wil ik nu naar een andere club omdat ik verhuist ben, maar hier is de contributie opeens 300 euro (wat ik erg veel vindt, daar moet ik namelijk 50 uur voor werken). Ik heb ook bij andere verenigingen gekeken, en ook daar ligt de contributie bijna overal rond de 150/200 euro.. maar deze verenigingen liggen mijlenver van me vandaan.
Maar kan ik bij de vereniging korting afdwingen? Of worden mensen met lage inkomens/studenten gesubsidieerd door de overheid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Zet voor jezelf op papier de voor- en nadelen. Tel ook kosten voor reizen mee, activiteiten. Kortom de plussen en de minnen. Zoek en vraag bij de club en gemeente naar regelingen. Veel clubs hanteren een contributieverlaging of vrijstelling als je "vrijwilliger" wordt binnen de club. Kijk ook naar het niveau van de club. Mogelijk dat de contributie hier ook iets mee te maken heeft. Duurdere trainers/staf. Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is per gemeente verschillend, sommige gemeenten geven kortingspassen voor de minima zodat ze kunnen blijven sporten, maar als de contributie zo hoog is krijg je er niet iets anders voor terug? Extra kleding van de club, extra trainingsuren? Gratis bier en bitterballen in de kantine? Dat moet je wel mee vergelijken.