Hoe kan ik langer/sneller achter elkaar rennen?

Hallo allemaal,
Ik moet 12 minuten achter elkaar rennen, voor een cijfer. Zelf kan ik niet zo goed 12 minuten achter elkaar rennen en het moet ook op een tempo. Hoe kan je het beste het lang volhouden??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3K

Antwoorden (4)

Probeer dit langzaam op te bouwen, begin met bv 4 min en loop telkens een minuut meer.
Loop in 1 vol te houden tempo, zorg voor een beheerste ademhaling.
Verdeel je krachten goed!! Succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet deze opdracht ook uitvoeren, maar mijn conditie is ook niet zo goed. Als je snel steken in je zij krijgt, ben je waarschijnlijk te snel van start gegaan. Je kan thuis misschien ook nog trainen om een goede conditie te krijgen.

Als je uitgeput bent kun je beter niet gaan wandelen, maar gewoon iets langzamer gaan rennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je loopt niet zo maar 12 minuten achter elkaar. Daarvoor moet je trainen. Niet zomaar gaan lopen, maar er moet iets achter de training zitten. Train bijvoorbeeld twee keer per week. De ene keer loop je rustig bijvoorbeeld 5 tot 10 minuten en de andere keer doe je 5 à 6 keer 15/20 sec. versnellingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er natuurlijk aan wanneer je dit moet gaan doen. Maar zomaar 12 minuten achter elkaar hardlopen is een stuk lastiger dan het lijkt. Dus, zonder training is dit ook bijna niet te doen (tenzij je een erg goede basisconditie hebt).

Oftewel, ga trainen. Er zijn een heleboel 5km beginners trainingen te vinden online. Dus zoek er daar 1 van uit en begin.

Onthoud ook dat je als je niet 12 minuten achter elkaar kunt rennen dit ook in drieen kunt knippen. Loop 3 minuten, wandel 1 minuut, loop 3 minuten, wandel 1 minuut, en loop dan de laatste 4 minuten uit. Zo kom je al een heel eind!

De beste manier om het langer vol te houden is door te trainen. Houd er daarnaast rekening mee dat je niet te hard gaat. Hoe sneller je gaat hoe korter je het volhoudt. Probeer zeker het eerst stuk zo snel te gaan dat je nog kunt blijven praten.