Ik ben sinds kort begonnen met gewichtstraining. Nu heb ik begrepen dat extra inname van eiwitten aangeraden is. Hoeveel en aan welke frequentie ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoe oud ben je? Wat voor schema heb je?
Wat heb je aangepast aan je voeding?

Antwoorden (3)

informeer bij de sportschool, dat ligt aan verschillende factoren oa je lichaamsgewicht, je trainingschema
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe kun je eiwitshakes op ieder moment van de dag innemen. Voor mensen die aan krachttraining doen is het verstandig om ongeveer een half uur tot een uur na de training in ieder geval een eiwitshake te nemen om zo gelijk het proces van spierherstel op gang te helpen. Voor dit moment zijn zogenaamde whey proteine shakes verkrijgbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan wat je nu binnenkrijgt. Houd bij wat je eet op een dag en hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten daarin zitten. Aan de hand daarvan kun je zien hoeveel eiwitten je eventueel extra nodig hebt.

Omdat je spieren eiwit als bouwstof hebben is meer eiwit wel aan te raden als je spiertraining doet, en zeker na een training kan dit geen kwaad. Maar probeer zoveel mogelijk door goede voeding binnen te krijgen, en alleen de extra aanvulling met eiwitshakes te doen.