Ik wil graag een gitaar van onder de 60,- euro kopen. Waar kan ik dat het beste doen?

Tweedehands mag

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat is dan een goeie gitaar voor beginnende mensen? Ik ben rechtshandig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring van gitaren uit die prijs klasse is dat je ze iedere 2 minuten moet stemmen en er geen fijn geluid uit komt en niet lekker spelen. Als je echt gitaar wilt spelen moet je een gitaar tussen de 180 en 250 euro hebben, dan heb je een goeie beginners gitaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je echt niet doen

Het beste antwoord

In een gitaarwinkel hebben ze vaak beginners setjes (akoestische gitaar + 1 set extra snaren + plectrums). Dit kost meestal rond de 50 a 60 euro en vaak heb je dan wel een redelijke prijs - kwaliteit verhouding.

Als beginnende gitarist (Ik neem aan dat je dat bent), is dat een aardige gitaar om mee te beginnen. Als je later wat beter bent en wat meer weet welke stijl je wilt spelen, kan je altijd nog een duurdere en betere gitaar aanschaffen.

Wil je daarentegen met een elektrische gitaar beginnen, vrees ik dat je niet iets moois zult vinden voor minder dan 60 euro. Je moet dan namelijk de gitaar kopen en een versterker (Als je geen versterker koopt kan je beter akoestisch gaan spelen, want dan hoor je jezelf beter).

Als je toch twijfelt raadt ik je aan om advies te vragen bij een medewerker van een gitaar winkel. Belangrijk is ook dat je de gitaar voordat je hem koopt wel even vast houdt en voelt hoe de ligging is etc.

Ik hoop dat je een mooie kan vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
P.s. ik zou de gitaar sowieso bij een gitaarwinkel halen! Dit omdat je nog niet zoveel ervaring hebt met gitaarspelen en je dus ook niet weet waar je op moet letten bij de aanschaf van een gitaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danjeee!

Andere antwoorden (4)

Ik ben geen gitaarspecialist, maar als je een gitaar wilt kopen en je hebt er niet veel verstand van, waarom ga je niet even naar een gitaar winkel in de buurt en laat je je informeren. Misschien heeft de gitaarspecialist wel een (nieuwe)gitaar voor je die binnen je budget past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij sommige muziek winkels verkopen ze tweedehands gitaren kun je je laten adviseren en kun je ook nog de gitaar goed bestuderen misschien net wat veiliger dan marktplaats
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede zaak om langs te gaan is Feedback. Breed assortiment enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gaat om een akoestische gitaar kan je met een simpele gitaar al wel leuk beginnen. Als je beter wordt ga je meer eisen stellen e.d.
Je kunt ook bij een gitaardocent van de plaatselijke muziekschool of popschool advies vragen, even een mailtje sturen of telefoonnummer vragen. Er zijn ook best veel forums voor gitaristen. Stel je vraag daar eens aan ervaringsdeskundigen.
Je moet dan vaak wel even een account aanmaken of member worden , maar dat lijkt me geen probleem.
Zodra je dan weet wat een goede gitaar voor jou is kun je op zoek naar aanbiedingen of tweedehands gitaren.