Welke oefeningen zijn er ter vervanging van de pull ups?

Ik wil graag, thuis, mijn biceps trainen. Maar ik heb geen stang om aan te hangen dus is er een vervangende oefeningen hiervoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
4.8K

Het beste antwoord

Even een compleet ander antwoord:

Om jouw biceps te trainen is een oprekstang ideaal.

Ja, je traint je rug, en helemaal als je de stang vasthoudt met de rug van de hand naar je toe. (Duimen naar elkaar toe) Dan train je de biceps niet maar met name buik, schouder en rugspieren.

Maar als je je optrekt met de vingers naar jouw gezicht gericht (duimen aan de buitenzijde) train je perfect de biceps.

Je zegt dat je geen optrekstang hebt? Heb je wel een deurkozijn/deurpost en 15 euro over? Bij o.a. de kijkshop heb je een prima oprekstang die je klemt tussen de kozijnen van een deur. 2 kleine schroefjes en een rubbertje om schuiven te voorkomen en je kan je helemaal suf trainen.

Maar goed, je hebt het ook over een alternatief, dan 2 dumbells aanschaffen.
Echter ik heb de laatste paar centimeter omvang groei echt aan de oprekstang te danken. Dus overweeg dit, echt de moeite van een kleine investering waard.

Zie link, deze heb ik al jaren en dik 85 kilo blijft er zeker aanhangen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je je biceps wilt trainen heb je geen optrekstang nodig, dit is vooral voor je rug. Voor de biceps kun je het beste dumbbells aanschaffen. Succes met trainen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut niet. Een heel effectieve manier van biceps trainen is juist met een oprekstang. Je moet alleen de handen plaatsen, duimen naar buitenzijde.
Die heb je niet nodig om biceps te trainen, daar mee train je je rug.
Wat je wel nodig hebt zijn dumbells, daarmee kan je voldoende verschillende oefeningen doen.
Vergeet trouwens niet om ook je triceps te trainen, beetje raar gezicht als je dikke biceps hebt en geen triceps.