Hoe heet paragliden met motortje en waarom zie je dat zo weinig?

Twee of drie keer per jaar zie ik een paar parachutisten over mijn huis komen die aangedreven worden door een motortje. Het lijkt me wat van paragliden weg te hebben (met een "matras"-parachute), maar ik heb er geen verstand van, dus misschien zit ik ernaast. Ik vroeg me af of deze activiteit een specifieke naam heeft. Daarnaast vraag ik me af waarom je dit zo weinig ziet. Is het heel duur? Heel moeilijk? Mag het niet zomaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Antwoorden (1)

Bedoel je misschien een paramoteur?

Hiervoor moet je allerlei dingen regelen:
- lessen theorie en praktijk
- examen door erkende instructeur
- keuren en aanmelden scherm en motor
- medische verklaring
- WA verzekering afsluiten
- etc.

De belangrijkste reden dat je het niet vaak ziet lijkt dus te zijn dat het niet zomaar mag en dat je van alles moet regelen voordat je het mag gaan doen.

Toegevoegd na 57 seconden:
Overigens zijn er natuurlijk ook kosten verbonden aan al dit geregel...