Welke provincie heeft het hoogste aantal sporters? En welke provincie het minste aantal sporters?

Welke provincie is het meest actief en welke provincie is het meest lui van Nederland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Het hoogste aantal sporters zit in Zuid-Holland en het laagste aantal in Flevoland. Dit omdat het resp. de provincie met het hoogste inwonertal is en de provincie met het minste aantal inwoners.
Beter is het te vragen naar de sportdichtheid, het percentage geregistreerde sporters. Nederland heeft de hoogste voetbaldichtheid ter wereld. In relatie tot het aantal inwoners is de KNVB de grootste sportbond ter wereld. En dat is een deel van de verklaring waarom wij als klerin land de beste zijn in de grootste sport van de wereld.