Ouders hebben geen verstand van sportspecifieke (kracht)training voor kinderen maar toch weten ze wel dat dit slecht is, hoe komen ze aan deze mening?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

het begrip krachttraining wordt vaak fout geïnterpreteerd. Als men aan krachttraining denkt, dan denken de mensen onmiddellijk aan gewichtheffen, powerliften enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak gaat het in dit soort situaties om kinderen die nog geen 18 jaar of ouder zijn. De reden dat ouders deze mening hebben is omdat ze weten dat als een kind nog niet volgroeit is, dat het slecht is om bodybuilding te doen. En dat is ook zo. Zolang je nog groeit moet je niet teveel fitness doen.. Een beetje opdrukken en situps kan geen kwaad, daar wordt je ook sterker van.