Ik ga voor het eerst (buiten) joggen. Hoeveel minuten of hoeveel km kan ik dan het best joggen?

Ik had tot 2 jaar geleden op voetbal gezeten en nu zit ik weer op voetbal (a.s dinsdag 1e training).
Nu zeggen veel mensen dat ik een prof kan worden, als mijn snelheid alleen hoger is.
Ik wil dus door joggen eerst de nodige conditie krijgen en daarna pas snelheid oefenen.

Overige informatie:

Leeftijd: 17.5 jaar
Gewicht: 77 kg (voornamelijk vet, maar ook beetje spier)
Lichaamslengte: 1.70m
Breed gebouwd (van nature)

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn vraag is dus eigenlijk hoeveel km lopen of tijdsduur loop je aan voor een jongen die voor het eerst hardloopt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mijn vraag is dus eigenlijk hoeveel km lopen of tijdsduur loop je aan voor een jongen die voor het eerst hardloopt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha bedankt zal ik onthouden :)

Antwoorden (8)

Zoek een rondje of iets waar je heen kan lopen. Neem de tijd op en probeer het steeds sneller te doen

Leuk gezond en simpel!

Succes,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik dit zo lees (17,5 jaar, twee jaar niet gevoetbald, voornamelijk vet, 170 cm) schat ik je kans om prof te worden heel klein in. Ik ben 16, zat op mijn vijftiende al in het eerste elftal van mijn club, ben 1,90m en snel en sterk. Dit klinkt misschien egoïstisch maar ik denk dat ik een betere kans maak om prof te worden dan jij en zelfs ik word het niet.
Je kunt het beste kort beginnen (drie tot vijf kilometer), elke 2 dagen lopen en steeds wat meer gaan lopen tot je met gemak 10 tot 15 km loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doorzettings vermogen moet je ook hebben..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zozo welke klasse speel je? Ik speel momenteel 3e divisie wat voor mij best hoog is, verwar het niet met 3e klasse.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook het vermoeden dat Jorisbo gelijk heeft, ik schat je kansen ook niet hoog in.
Welke mensen zeggen dat jij prof kunt worden? Vrienden en familie of echte kenners?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Teamgenoten en coach, maar goed ik hoef niet per se prof te worden.
Ik wil genieten van het spelletje, maar ik wil gewoon wat sneller worden, want ik ren nu zo snel als iemand uit de 2e klasse en als je 3e divisie speelt speel je toch in de top van het amateurvoetbal.
Daar kan je geen trage handelingssnelheid veroorloven. Bijvoorbeeld als ik de bal verlies moet ik achter iemand aan rennen en dan win ik maar 1 van de 3x in een sprintduel.
Dat moet gewoon beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handelingssnelheid heeft heel weinig te maken met hoe hard je kunt rennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat bedoel ik niet, ik bedoel als ik iemand achter na meot rennen, tikken gaat snel.
Ik zou eerst een paar keer een kwartiertje door joggen, je hebt waarschijnlijk al een conditie dus dat hou je makkelijk vol. Daarna bouw je het langzaam op. Blijf wel steeds doorrennen en doe geen intervallen. Blijf ook geregeld rennen want als je het lange tijd niet meer doet, verslechtert je conditie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zijn intervallen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je eerst een paar min/sec sprint of jogt en dan weer een paar min/sec looppas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh bedankt.
Kijk eens op hardloopschema.nl voor een geschikt schema!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met direct duurloopjes van een paar km's te doen bouw je niet snel conditie op, en maak je meer kans op blessures. Probeer eerst te beginnen met bijv 8x2minuten en bouw dit steeds verder uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel atletiekverenigingen die een beginnerscursus aanbieden waarin je in zo'n 4 maanden opbouwt tot 2x 30 min lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga altijd joggen met mijn moeder en mijn ipod (dat zorgt voor een beetje afleiding als je moe word) we zijn dan ongeveer een uurtje weg, best vermoeiend eerst we gaan dan naars de molen mijn oude oppas bepaalde lantaarn paal en weer terug. De oppas is ons water drink station. Ik gok dat dat zeven km is. We gingen eerst naar de molen en terug, en steeds iets verder. Maar ik doe dit dan ook al een jaar. En dan vijf min joggen een min wandelen twee min rekken en strekken en weer door. Voor jou zou ik aanraden twee a drie min rennen een min lopen, en thuis je stretch oefeningen bedenken en hoe lang, want lenig zijn heeft wel zijn voordelen bij voetbal... en ik moet dan ook nog drie X per week tien rondjes om het basketbalveld rennen of sprinten. Veel succes met het joggen en prof worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt deelnemen aan "start to run". Als je dit leuk vindt kun je ook lid worden van een atletiekvereniging. Bij "start to run" ga je onder leiding van een gediplomeerde trainer in een groepje van start. Kijk ook naar onderstaande sites.