5 atm staat voor 5 atmosfeer (eenheid om diepte aan te geven). Dus tot 5 atmosfeer is het horloge waterdicht......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 Atm: geschikt om mee te douchen of mee te zwemmen aan de oppervlakte van het water!

Toegevoegd na 18 minuten:
Hoe waterdicht is waterdicht?

De mate van waterdichtheid van horloges wordt veelal aangegeven door middel van symbolen of tekst. Zo treft men aanduidingen aan zoals waterresistant, waterproof, waterprotected en watersealed, al dan niet met toevoegingen van druk- of diepte-eenheden zoals 3-5-10-20 Atm

(of Bar) en 50-100-300-500 meter. Deze waarden zijn testnormen van de waterdruk waarmee de horlogekast in de fabriek is getest, bij kamertemperatuur. Ze houden geenszins in dat waterdichtheid van zo'n kast onder alle omstandigheden tot die waterdruk gegarandeerd kan worden.Hierover bestaan bij de consument vele misverstanden; het is dan ook van het grootste belang dat bij de verkoop de juiste voorlichting wordt gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Horloge is waterdicht tot een diepte waar 5 atmosfeer druk heerst. Let echter op: Na vervanging van b.v. batterij is dit meestal niet meer zo. Dus tenzij het een duur horloge met garantie is, zou ik het beperken tot spatwater.