Als je aan het afvallen bent is het dat nuttig om je elke dag te wegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Antwoorden (8)

nee, dit is niet aan te raden. Je moet niet bezig zijn in je hoofd met dat je moet afvallen het moet iets normaals zijn, een routine.. als je elke dag weegt blijf je constant bezig met de gedachte dat je aan het afvallen bent, of althans dit probeert te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik vind van wel.

Zo zie je je dagelijkse vorderingen. In ups en downs.

Aan de hand daarvan ziet u of u mischien nog een half uurtje kunt gaan lopen ofzo

Mvg,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gewicht scheelt iedere dag, de inhoud van je maag en darmen, de kleding die je dan aan hebt.... Je kunt beter 1 keer per week wegen, dat je iedere zondag ochtend, na het plassen jezelf weegt. Dan kun je de vorderingen het beste zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg slecht advies,weet ik uit eigen ervaring..
Zie mijn antwoord hieronder.
Dan wordt het al snel een obsessie,die ernstig uit de hand kan lopen.
Ik heb mezelf bijna doodgehongerd (ik had al hartritmestoornissen hierdoor)en woog mezelf toen ook nog iedere dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ceria, je moet wel bloot op de weegschaal natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow sorry, Kan ik het antwoord nog verwijdere?
Om de vraagsteller niet in verwarring te brengen, Mvg,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan wel Huppeltje, misschien om heel veel downduimpjes te voorkomen?
Bij je antwoord staan 2 opties in een blauw vakje. De ene is bewerken, de andere verwijderen. Die laatste klik je aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4 dagen om het Verwijderen-linkje te vinden :)
Nee het is beter om 1 keer in de week te wegen want als je een keer een dag hebt dat je wat meer vocht vast houd geeft dat geen eerlijk beeld!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik zie dat mijn antwoord wel heel erg op dat van jou lijkt. We waren blijkbaar tegelijk hetzelfde aan het typen! ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal goed!
Dit advies geven ze ook in het ziekenhuis.
Om een goed beeld te krijgen kan je beter eens in de week wegen dan elke dag. Ook is het handig om steeds op hetzelfde moment van de dag (bijvoorbeeld 's morgens, nadat je uit je bed komt en naar de wc bent geweest en voor je ontbijt) te wegen om een beter beeld te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je elke dag je vorderingen zou kunnen zien, zou dat motiverend kunnen zijn. Maar zo werkt het in de praktijk helaas niet. Je gewicht is zo onderhevig aan schommelingen (vocht, hormonen e.d) dat het heel ontmoedigend kan zijn om je gewicht te zien toenemen na gedane inspanningen.

Beter is om je elke week op een vaste dag te wegen. Dan heb je geen weet van die schommelingen en zie je enkel je dalende gewicht. Dàt werkt wel motiverend :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal Siska.
Deze adviezen heb ik ook in het ziekenhuis gekregen!
Het is verleidelijk om dat te doen maar het is echt geen goed idee.
Ik heb een eetstoornis ontwikkeld(Anorexia),ik heb groot ondergewicht en toen ik een gegeven moment 34 kilo woog(bij 1.70)stond ik te juichen(letterlijk!)op de weegschaal.
De diëtiste in het ziekenhuis heeft toen gelijk een arts ingeschakeld en inmiddels ben ik opgenomen.
Wat ik wil zeggen:voor je het weet wordt lijnen en wegen een obsessie.
Dat laat je de weegschaal je dag(je leven!) bepalen.
Ik woog me dagelijks meerdere keren,soms een paar keer achter elkaar als het me niet beviel..
WEEG JE 1 KEER PER WEEK
ALTIJD OP DEZELFDE DAG EN HETZELFDE UUR.
Dan krijg je een veel beter beeld.
Dit advies kreeg ik in het ziekenhuis.
Suc6 met afvallen en stop alsjeblieft als je een gezond gewicht hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt goed, dank je wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig maar!^^
Echt,het kan zo uit de hand lopen.
Probeer je echt te houden aan 1 keer per week wegen.
Ik weet niet hoeveel je moet afvallen
en hoe je het doet,maar waar bij mij de kilo's van af vlogen:een loopband,gewoon thuis,en dan na elke maaltijd een half uurtje gewoon rustig op lopen,dan verbrand je bijna alle calorieën van die maaltijd weer.
Muziekje erbij of de tv erbij aan(om het gezelliger te maken:))
Wel alleen geschikt voor mensen die echt af moeten vallen hè?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
27,1 kilo ;) Ik deed het nu eens of twee keer per week wel op vaste tijden en dagen maar was gewoon benieuwd naar het nut of geen nut hebben van dagelijks wegen. Ik zie heel veel mensen dat wel doen, op zo'n website.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoveel?
Het is te doen hoor!
Mijn moeder is in 9 maanden ruim 30 kilo afgevallen.Ze woog meer dan 100 kilo bij 1.67.
Ze zwemt ook veel.
Daar verbruik je echt superveel calorieën bij.
En ze nam 2 keer per dag zo'n maaltijdshake(alles zit erin,vitamines, mineralen etc) en dan s'avonds veel groente,kip,vis en 1aardappel of 1 kopje rijst.
Tussendoor:bakje yoghurt,1 appel,2 rijstwafels en veel drinken( thee,cola-light,koffie met zoetjes)verspreid over de dag was dit voor haar goed te doen.
En 1 keer per week 'zondigen'!
Een patatje,gebakje,ijsje ofzo.
Anders houd je het niet zo snel vol hè?
Later werd dat 'zondigen',eens in de 2 weken.(gewenning hè?)
En biergisttabletten( te koop bij Kruidvat,drogist) geven je maag een vol gevoel,krijg je niet zo snel honger.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Nogmaals succes ermee.^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Qua eten maak ik me niet zoveel zorgen meer, ik eet gewoon normaal nu en vroeger bestelde ik nog al eens slechte dingen of ik haalde chinees je kent het wel. En dat dan om 2 dagen ofzo. Zo'n dieet is echt niet goed, misschien verlies je wel snel kilo's maar dat ga je echt niet de rest van je leven volhouden en dat is wel het uiteindelijke doel. Ik moet nu iets gaan verzinnen dat ik wel de rest van mijn leven op een gezonde manier kan volhouden. Dan val ik nu liever "maar" een halve kilo per week af zolang ik maar weet dat het vol te houden is. Elke avond doe ik trouwens touwtje springen, ongeveer 10 minuten nu. Het is best zwaar maar dat gaat straks steeds meer en meer worden. Goed voor de conditie, goed voor de verbranding want na 10 minuten zweet ik me kapot :) Bedankt wel voor je advies hoor, ik waardeer het enorm. Ik weeg nu 112,1 en ik wil naar 85. Ik ben 1.89. Ideale gewicht ik 79 maar dat vind ik wel erg mager denk ik. Ik weet niet hoe ik er dan uit zie heb ik jaren geen 85 gewogen :O
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoop dat het je gaat lukken,en hopelijk hou je je verstandige instelling.
Ik moet ook weer leren luisteren naar mijn lichaam en gewoon eten als mijn lichaam hongersignalen geeft.
Dun,dik ... jammer dat het allemaal zo moeilijk is..
Je gezondheid is het allerbelangrijkste en hoe je als mens in elkaar zit.Niet een cijfertje op de weegschaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het cijfertje 112,1 is echt niet goed ;) Ook zou ik me nog zo goed voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,dat snap ik
Kon je mij om te beginnen maar 10 kilo geven hè
Jij een goede start en ik wat gezonde kilo's erbij!(al zou ik daar in mijn hoofd erg veel moeite mee hebben)
Mag ik dan meteen 10 cm van jou lengte,please...haha,ik vindt mezelf zo'n ukkie met 1.70.
Mijn vriend is 1.87 en die vindt me altijd zo'n leuk 'klein' meisje.
Ook omdat ik zo dun ben.(wat hij niet mooi vind!Hij vindt me veel te mager nu)
Dat tilt hij me zo op en houd me boven z'n hoofd,alsof ik een klein kind ben,echt!
Hij is echt een beetje zo'n gespierde macho.Hij wil wel altijd gezonde maaltijden voor me maken,met veel eiwitten enzo.Maar zo ver ben ik nog niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog ff een tip:drink voor elke maaltijd een glas water met een halve uitgeperste citroen.
Deed mijn moeder ook,schijnt vet-verbranding te bevorderen.
Enne..85 kilo is een mooi gewicht bij jou lengte hoor.
Niet minder,dan wordt je te dun.( wel raar dat ik dit zeg)
Er zijn trouwens ook steeds meer mannen met eetstoornissen/Anorexia.(wordt Manorexia genoemd).
Een mede patiënt van mij is ook een man( wel de enige) met Anorexia.
Hij woog ooit 120 kilo(bij 1.90) nu nog maar 63 kilo.Hij is dus gehalveerd in gewicht.Ongelofelijk he?
Iedereen kan doorslaan hierin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat iemand "doorslaat". In je hoofd moet het ook verwerkt worden dat je echt goed op gewicht bent. Als je voor je gevoel te dik bent of je ziet vetrollen dan blijf je doorgaan met dieten totdat je te ver gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,hij voelt zich nog steeds dik zegt hij.
Ik weet wat hij bedoelt,ik heb hetzelfde.
Ik weet dat ik weinig weeg,mensen maken zelfs op straat opmerkingen,maar ik voel en zie het niet.Zo raar..
Ik heb de weegschaal eruit gegooid.
Ik wil de weegschaal de rest van mijn dag niet meer laten bepalen.
Daarom zeg ik ook:weeg je niet elke dag. Maar jij klinkt wel heel verstandig!
nee dat is niet goed.
je kan beter 1 keer in de week op de weegschaal gaan staan dan zie je waarschijnlijk duidelijk verschil en dat stimuleert je om verder af te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is niet nuttig om je elke dag te wegen, zoals alle andere beantwoorders ook al hebben aangegeven.
Ik ben zelf (1.68 m.) in 4 maanden van 75 kg. naar 70 kg. gegaan, door heel bewust te eten: maar 1x opscheppen i.p.v.2x "omdat het zo lekker is".
Of een mager toetje (yoghurt met muesli of fruit) of een salade. 1 a 2 glazen alcohol per dag
1 koekje per dag, geen frisdranken meer, maar water. Ging prima. En af en toe best gezondigd hoor!
Een tijdlang stond ik elke dag op de weegschaal, uit nieuwsgierigheid. En mijn gewicht schommelde per dag ca. 1 kg. Had ik een dag goed gelijnd, woog ik ineens een pond meer! Niet leuk, Maar had ik een dag gezondigd, was ik weer 0,6 kg kwijt! Wel Leuk!
Dus heeft elke dag wegen geen enkel nut.
Ik bereid me nu voor op het verlies van de volgend 5 kg.
Succes Raamklaza!