Wie weet er hoe je de armbeweging bij crawl moet doen?

Wie kan mij uitleggen hoe ik de volledige armbeweging van crawl moet doen of heb je ergens op internet een goede video of uitleg zien staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Op youtube staan diverse filmpjes zo kun je zien hoe je de borstcrawl moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het het beste aan je trainer vragen als je die hebt. Anders hier de uitleg.
Ellebogen boven en onder(90graden) water hoog houden. Handen ver insteken, lange slagen maken (ook 8er) en op schouder breedte. Achter evt na slaan. In het water een S vorm beweging maken.
S6, hij heet trouwens borstcrawl, geen crawl. Ik ben er trouwens zomaar vanuit gegaan dat je die bedoelt ipv rugcrawl.
12 jaar geleden
Rutge
12 jaar geleden
Ja klopt! Ik heb m verwisseld met rug crawl.
De borstcrawl uitgelegt door Jacco Verhaeren en deze aflevering kijkt lekker weg :D

Wat wil je nog meer? ;)

Toegevoegd na 4 minuten:
PS De uitleg wordt bij 8:34 gegeven, dus als je even geen tijd hebt, kan je gelijk daarheen crawlen :D

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik schaam me dood, de aflevering wordt halverwege gestopt, maar hier is de link naar het hele filmpje: