Wie is goed in skateboarden en wil mij tips geven ? ;p

Haaaai.
Ik ben een meisje van 15 jaar en ik heb een skateboard.
Ik ben veel bezig met oefenen maar ik ben er nog niet echt bepaald goed mee.
Ik kan wel sturen enzo en de ollie heb ik ondertussen al onder de knie.
Maar toch lukt het me nog niet om te landen op mn board.
Wie heeft goede tips ?
xxxxxxx <'33

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Kimath
12 jaar geleden
Zorg dat je goeie beschermers draagt en veel oefenen. Succes xxxx :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaaa niet vallen jaa ;p

Het beste antwoord

Ik heb er een beetje ervaring mee, en het enige dat ik je kan vertellen is:
Oefenen, oefenen en nog meer oefenen!
Het kan inderdaad ook handig zijn om filmpjes van Youtube te zoeken. Ga eerst na bij jezelf wat je wil leren. Ik kan ook niet veel, ik kan net een pop shove-it, en daar heb ik best lang over moeten oefenen. Sommige mensen kunnen het sneller dan anderen, sommigen hebben het zelfs binnen een dag al onder de knie. Gewoon de techniek uit je kop 'leren' en de hele tijd proberen totdat het lukt. Soms helpt het om je ergens aan vast te houden. Bij mij heeft het veel nut gehad om een shove-it op het gras te doen. Dan val je namelijk niet snel, en mocht je toch vallen dan kom je lekker zacht neer (:

Succes!

P.s. ik zal even kijken of ik een aantal filmpjes nog kan vinden die mij ooit hebben geholpen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier is 'ie. Het is wel handig om redelijk Engels te kunnen verstaan om dit te volgen ;)

Toegevoegd na 6 minuten:
Er zijn trouwens ook compleet andere trucs waarbij je niet eens hoeft te landen. Ik neem aan dat je weet wat een manual is? Dat is dat je alleen op je achterste wielen rijdt. Hoe langer je dit kunt, hoe mooier het eruit ziet natuurlijk. Als je dit een beetje kunt, kun je ook proberen rondjes te draaien terwijl je stilstaat op je achterste twee wielen. Hiervoor heb je wel ruimte nodig en evenwicht, je valt namelijk zo.

Toegevoegd na 9 minuten:
En even tussen jou en mij (en de rest van Goeie Vraag die dit leest) ik kan ook voor geen meter landen. Ik kan een ollie en een shove-it maar voor de rest doe ik allerlei dingen waarbij je niet hoeft te landen. Google maar eens 'Boneless', 'Caveman', of in het algemeen 'Flatland'. Hopelijk kun je hier weer een tijdje mee vooruit ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt nog thnx ! Beste antwoord ever ;D