waarom heeft een camping/backpack kookset een waterkoker?(ketel)

en pannetje met deksel werkt nét zo goed
én je hoeft minder te sjouwen... tóch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

En kokend water uit een pannetje gieten is veel gevaarlijker dan kokend water uit een keteltje gieten.
bamibal
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Zou het niet ook zo zijn dat door de afgeronde vrijwel dichte bovenkant van een keteltje het water eerder kookt dan in een pannetje met plat deksel? Scheelt gas en tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een keteltje heeft wel voordeel ten opzichte van een pannetje zónder deksel omdat zonder deksel stoom direkt ontsnapt. Bij een vrijwel gesloten ketel zal de stoom boven de vloeistof tegengaan dat nog meer stoom uit de vloeistof ontwijkt waardoor dus de snellere (=hetere) watermoleculen meer in de vloeistof blijven. Afkoelende stoom boven de vloeistof zal wanneer de temperatuur onder het kookpunt komt weer condenseren en zo ook weer bijdragen aan de warmwater voorraad. Een pannetje met deksel zal weinig verschil opleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK VOND DIT HET BESTE ANTWOORD...
MAAR DEZE KEUZE WERD NIET GEBODEN DOOR G.V. koosknip Een keteltje heeft wel voordeel ten opzichte van een pannetje zónder deksel omdat zonder deksel stoom direkt ontsnapt. Bij een vrijwel gesloten ketel zal de stoom boven de vloeistof tegengaan dat nog meer stoom uit de vloeistof ontwijkt waardoor dus de snellere (=hetere) watermoleculen meer in de vloeistof blijven. Afkoelende stoom boven de vloeistof zal wanneer de temperatuur onder het kookpunt komt weer condenseren en zo ook weer bijdragen aan de warmwater voorraad. Een pannetje met deksel zal weinig verschil opleveren. 6 dagen geleden

Andere antwoorden (1)

Als je nog aan het eten bent uit het pannetje kan je alvast koffiewater opzetten voor na de maaltijd.