Als ik weer ga fitnessen, krijg ik dan sneller spieropbouw, wanneer ik in het verleden ook al fitness heb gedaan?

Een aantal jaren geleden heb ik veel aan sport gedaan ook fitness. Ik heb een jaar of 2 heel weinig gedaan ivm omstandigheden, maar wil wel weer sowieso meer conditie opbouwen. Maar mijn vraag is wanneer ik weer fitness ga doen of de spieren sneller opbouwen omdat ik dit in het verleden ook al eens gedaan heb.
Ik heb mij laten vertellen dat spieren een soort van geheugen hebben waardoor zij sneller weer opbouwen als je al eens eerder fitness hebt gedaan, dan bij iemand die nog nooit heeft gefitnesst. Is dit waar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Ja zeker! Het is veel makkelijker om ergens te komen waar je al geweest bent. Dit komt door spiergeheugen. Na de pubertijd maak je geen nieuw spierweefsel aan maar kun we wel het spierweefsel wat je hebt ontwikkelen. Zijn je spieren ooit goed ontwikkeld geweest, heb je daar zeker profijt van bij het trainen