Als je je conditie traint, is het dan belangrijk dat je telkens 1 dag rust neemt?

Wat als ik elke dag train? Ik train niet heel zwaar, telkens 5 min hardlopen, dan 1,5 min lopen en dat zo'n 3 á 4 keer. Wanneer train ik mijn conditie sneller, als ik elke dag train of om de dag?

12 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Antwoorden (5)

Het is verstandig om na een dag trainen een dag rust te houden zodat je spieren weer kunnen aansterken ook kwark eten helpt daarbij gewone naturel kwark naar smaak eventueel verse aardbei toevoegen.eten na dat je gesport hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet je lichaam wel rust geven ja dus een dagje een pauze houden is heel goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je de training die jij beschrijft doet zal je conditie niet veel beter worden, je trainings schema moet je op bouwen. als je zwaar traint heb je af en toe een dag rust nodig. en dan zou je op je eten moeten gaan letten.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
d de dag rust heb je nodig voor je pezen. Je mag oook niet te snel je training verzwaren, iedere week 5% meer dan de week ervoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je dat je maar 3/4 keer 5 minuten hard loopt en 1,5 min. gewoon loopt.

En dat is alles.
Dat noem ik nauwelijks trainen voor een 15 - jarige.
Ik vind dat een jongen van jouw leeftijd iedere dag een half uurtje moet kunnen hardlopen
zonder een dag rust te nemen.

Maar als je nog niet zo ver bent:

Hier is het hardloopschema van de hartstichting.
Kijk bij week 7.
Ga van daar uit verder met iedere week opbouwen.
http://www.hartstichting.nl/9800/13333/13359/Hardloopschema_2010_pdf