Is er een wereldrecord voor rennen op armen en benen door de mens en hoe snel is dat precies?

dus 2benen en 2armen op de grond, zoals een gorilla rent met knokkels. Of met open handen. in de afstanden 100m, 200m en 50m

Toegevoegd na 1 dag:
Ik had bij wettendass een man gezien die het best snel, sneller dan veel mensen op 2benen kunnen rennen en vroeg me af of er ook echte records in zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is er wel zo'n record en is die gehaald door de zogenaamde ''recordboy''. Ik weet niet zeker of het zo is maar ik denk dat je met deze informatie maar even op google moet rondstruinen en wie weet hou je er nog wel andere nuttige informatie aan over. :)

Het beste antwoord

Nee, er zijn wel verschillende records betreffende handen en voeten. Zie http://www.guinnessworldrecords.com/search/rdb.aspx?q=Hands%20and%20Feet. Maar het bevat geen record rennen op vier ledematen. Daar moet je waarschijnlijk voor bij apen zijn. Mensen zijn wel in staat om op handen en voeten te bewegen, maar de bouw van ons bekken en de verdeling van het lichaamsgewicht bepalen dat dit niet op een efficiënte manier kan gebeuren. Gezien het lengteverschil tussen armen en benen kan je daar nooit goed gecombineerd op bewegen. Echt rennen is zo dus onmogelijk. Goed voor je rug kan dat ook bepaald niet zijn...
Amadea