Hoelang moet je je armen trainen (dumbells) voordat je echt resultaat gaat zien ?

Train nu met 7 kg per arm en heb er 1 week opzitten doe elke dag wat anders , ene dag biceps volgende triceps, schouders. Ect.
Moet je na het trainen ook nog iets bijzonders eten dat het sneller gaat?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
11.3K

Antwoorden (3)

met 7 kg gaat het lang duren voor je resultaat ziet je ken opdrukken erbij doen dat helpt wel iets om iets sneller resultaat te zien en de dumbbells verhogen kwa kg en gewoon door blijven gaan uiteindelijk zie je het vanzelf geduld is een grote zaak succes met trainen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt op verschillende manieren trainen. Je kunt voor massa gaan: dan gebruik je zware gewichten met weinig herhalingen.Daar groeien je armen vrij snel van, je pakt een gewicht wat je maximaal kunt hebben zonder je vorm te verliezen want als je te zwaar gaat gebruik je ook andere delen en kun je je ook blesseren.

Op kracht trainen: Dan pak je ook zware gewichten en met uitstoten of wat doe je dat explosief en terug relatief langzaam en geconcentreerd.

Ik zou voor en na het trainen een eiwitshake nemen. Dit zorgt ervoor dat je spieren niet worden aangetast tijdens de vetverbranding ervan en bovendien zorgt het voor sneller herstel van je spieren. Het is namelijk zo dat elke keer dat je traint je spieren in feite microscopisch uitscheuren. Tijdens de slaap vooral bouwt je lichaam dat weer vol met nieuwe stukjes zogezegd; die nieuwe stukjes worden verkregen uit eiwit.

Zorg er dus voor dat je met eten genoeg eiwitten binnenkrijgt. Dit kan zijn met kip, kalkoen, eieren en bv biefstuk maar dat kan je opzoeken op google.

Wat ik ergens heb gelezen is wel een goeie, dit was geschreven door een bodybuilder.

Eet als een paard, train als een beest en slaap als een baby. Vooral genoeg rust is echt belangrijk voor groei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn een aantal aspecten waarbij je rekening moet houden voor een goede groei en ontwikkeling.

Uit eigen ervaring weet ik dat je erg moet variëren. Ik ga nu niet alle oefeningen hier neer zetten, die moet je maar even zoeken op Youtube bijvoorbeeld, maar het is essentieel.

- Te lang en te vaak dezelfde oefening maakt de spieren lui, deze krijgen geen prikkeling meer om te groeien. Je kan dan wel het gewicht verhogen, dat heeft wel wat effect, maar je kan beter een andere oefening gaan volgen, zorg dat je een stuk of 4 a 5 verschillende oefeningen kent. ene week deze oefening, de week daarop weer etc.

- Goede uitvoering van de oefening. Beter 2 oefeningen goed uitgevoerd dan 100 slechte.

- Concentreren van de oefening. Daarmee wil ik zeggen, train de spier die je wilt trainen. Zodra je merkt dat je bij het opliften van de dumbbells andere spieren gaat gebruiken, dus bv merkt dat je je jouw rugspieren gaat gebruiken, dan doe je of de oefening niet goed of je traint te zwaar. Een goede methode om dit te voorkomen is strak met je rug tegen een pilaar of muur gaan staan, knieën iets gebogen en dan de dumbbels liften.

- Triceps trainen! 3/4 van de grootte van jouw bovenarm wordt bepaald door de triceps. Daarnaast erg belangrijk, want wie wil er nu een dun armpje met alleen een spierbal erop. Check hiervoor ook even youtube o.i.d.

- De normale training afbreken voor een periode en overschakelen op de High Intensitie Training. De Zogenaamde HIT- methode. http://www.giantpt.com/training/training-systemen/hit-in-een-notendop.html

- Vermijd aan-de-bar-advies. Er zijn altijd mensen die weer zogenaamd iets weten, die in de kroeg jouw advies gaan geven. Terwijl het enige wat ze zelf optillen een glas bier is. Leg dit terzijde en ga je ook niet focussen op forums van bodybuilders. Daar zitten namelijk veel narcisten een gasten die geobsedeerd zijn met voedingen, pilletjes en schema's, vetpercentages etc etc.

- Rust! Overdaad schaadt. Het is echt niet erg om eens 3 dagen niets te doen. Goed slapen zodat de spieren kunnen herstellen en groeien.

- Voeding: Als jij normaal traint en niet zo geobsedeerd bent als een fulltime bodybuilder, dan is een normale voeding echt voldoende. Eet eens een ei-tje extra en drink voldoende vocht.

- Last but not least: GEDULD!
In het begin best wat groei, dan een (heel) lange tijd niets. Niet afhaken maar doorzetten. Je moet over dat punt heen!
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer interessant!!