wat betekent een blauwe, rode en zwarte ring bij een postduif uit de duivensport ?

Ik het noodweer is hier een duif aan komen vliegen, ik heb de ringen nog niet goed kunnen lezen.

Hij heeft een blauwe ring aan de ene poot met daarop 201...( waarschijnlijk staat daar 2010 of 2011) en ik kan de letters BE ontcijferen met de cijfers 2 en 3 erachter.

Aan zijn andere poot heeft hij een witte ring, daarop staat het teken van een ouderwetse telefoon maar ik kan geen telefoonnummer zien, daar zit de duif verkeerd voor. Onder deze witte ring zit een brede zwarte ring met een uitstekend tuitje. Hier staat niets op en het lijkt wel een zendertje ofzo. weet iemand wat dit allemaal te betekenen heeft ?

De duif zit nu met wat voer en water op balkon samen met een stel turkse tortels die het voer ook wel lekker vinden. Soms is hij een paar uur weg maar hij kwam vanochtend voor de derde maal terug. Ik denk dat de eigenaar hem niet terug wil omdat hij niet meer geschikt is voor de sport, maar misschien is het wel een speciale duif met dat zwarte ding aan zijn poot.

Toegevoegd na 1 minuut:
de titelvraag is verkeerd, ik noem rode ring terwijl dit witte ring moet zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
26.4K

Het beste antwoord

Omdat de letters BE op de ring staan denk ik dat het een duif uit België is.
Een duif van Belgische afkomst herkent u aan het opschrift ‘BELG’ op de vaste voetring.

Melden
De eigenaar van deze duif kunt u bij de Belgische bond melden via de hiervoor speciaal ingestelde telefoonlijn

Nadat u gekozen heeft in welke taal u te woord gestaan wilt worden, krijgt u de mogelijkheid het ringnummer van de duif in te toetsen.
In beide gevallen wordt de eigenaar direct op de hoogte gesteld.

Toegevoegd na 4 minuten:
De blauwe ring zou een chipring kunnen zijn:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chipring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt rieneke :)

Andere antwoorden (1)

Ik kan het wel gaan knippen en plakken maar mogelijk dat je met onderstaande site een heel stuk verder komt.

http://www.ouweduiten.nl/florafauna/kweekvogel_ring_melden.html