Verjaardagsfuif

Wat kan ik doen om m'n verjaardagsfuif groots en origineel te maken? Het mag echter niet te veel kosten en ik moet het zelf kunnen doen! Tevens iemand ideeën voor een thema?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Antwoorden (2)

Hawaii party

je versiert de omgeving van je fest met slingers en je geeft een dresscode op: heel zonnig gekleed.
bij de xenos kun je diverse assesoires kopen (o.a. bloemenkettingen), die daar uiteraard ook niet al te duur zijn.
je zoekt op internet het recept voor punch, en verder kun je op het gebied van zomer feest nog erg veel dingen bedenken: zomer muziek, zomer aankleding, exotische hapjes, zorg ook voor basisdingen zoals: bier en frisdrank.
alohaaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kies een thema en stop zo ongeveer al je geld in de aankleding / decoratie van het feest. In plaats van geld en kado's kun je dan vragen of iedereen iets te eten en te drinken mee wil nemen. Desnoods hou je daar een beetje de regie in en vraag je een deel van de mensen bier of wijn of fris mee te nemen, een deel chips of toostjes of salades mee te nemen. Zelf zorg je dan voor een grote bak punch oid, of eventueel soep en stokbrood (hangt een beetje van het thema af).

Zo kun je met een minimum aan kosten een enorm feest geven, en is de organisatie ook minimaal. Het meeste werk gaat zitten in het bedenken en uitwerken van het thema, (veel tips en ideeen op Internet), uitnodigingen maken die duidelijk maken wat er van iedereen verwacht wordt, de entourage en een heel klein beetje boodschappen. Zelfs de muziek kun je door de gasten laten meenemen.

Thema's zijn er natuurlijk zoveel je kunt bedenken l het al genoemde Hawaii-thema is erg populair, maar ik heb me ook wel eens de stuipen gelachen op een 'kabouterfeest' (al zat daar beduidend méér organisatie achter), jaren 30, 60 en 70 zijn tijdloos populair, (misschien kun je met een origineel ander decennium komen ?), onderwaterfeest, cowboyfeest, filmfeest, vampierfeest (als je toevallig rond halloween jarig bent), het een vergt wat meer creativiteit en voorbereiding dan het ander, maar de mogelijkheden zijn eindeloos. Maak het je gasten echter zo makkelijk mogelijk ; in een echt gecostumeerd bal zijn maar weinigen geinteresseerd ; teveel moeite voor een avond zuipen.