Waarom eten alleen kleine vissen stukje brood als aas en geen karpers?

Als ik vis en ik doe klein stukje brood aan het haakje vang ik altijd kleine visjes. Als een karper bij mijn aas zwemt, eet hij het dan niet op? Ziet een karper het niet of wil een karper alleen veeel brood?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.8K

Antwoorden (4)

Ik heb in het verleden wel eens karpers gevangen met brood. Een karper heeft er echter wel een handje van, om het brood van de haak te zuigen ipv er in te bijten. Zorg dus voor stevige stukken brood.

Laatst de koikarpers in de vijver van een vriendin wezen voeren. Ging oa brood de vijver in. De karpers smulden er van.

Toegevoegd na 1 minuut:
nog even een tip, voor als je karpers wil vangen: frolic hondenbrokken werken prima als karperaas. de brokken blijven prima aan de haak zitten en hebben een onweerstaanbare geur voor de karpers.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil geen karpers vangen maar waarom zit er nooit een karper aan je haakje met heel klein stukje brood?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat staat bovenaan; ze zuigen het ervanaf, bijten er dus niet in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zg. vlokvissen. Een karper kan wel een halve boterham naar binnen slurpen (zuigen).
Ik denk gewoon dat ze zo'n klein samengeknepen stukje brood aan een haakje niet eens zien.
Karpers eten zeker wel brood.
Ik zag een keer tijdens vissen dat mensen brood in het water hadden gegooi en evenlater zag ik daar allemaal gespartel en toenik beter keek zag ik allemaal karpers bij het brood
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook kleine stukjes halfgaar gekookte aardappel aan de haak doen. Het gaat er niet makkelijk vanaf en karpers bijten daar wel in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze zijn groter?!maar ja, ze eten ook iets anders