triathlon.. wat voor broek moet je dan aan?

ik wil een triathlon gaan doen, maar wat voor broek hebben ze dan meestal aan? zwem je dan met een fietsbroekje(met zeem) of fiets je zonder zeem in je broek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.3K

Het beste antwoord

Er zijn speciale triatlonpakjes, daarmee kun je zwemmen, fietsen en lopen.
Er zit wel een soortement van zeempje in, maar veel minder dik dan in een fietsbroekje, maar toch ook weer niet zo dun dat het met het fietsen lastig is.

Ga voor de gein eens één keer in een fietsbroekje zwemmen, ik garandeer je dat je daarna nooit meer een triatlon wilt beginnen met een fietsbroekje.
Deze zuigt zich direct heel erg vol water, wat je snelheid in het water ietwat vertraagd.
Daarnaast op de fiets komt alles er weer goed uitlopen, waardoor er een heel waterspoor afkomt (alsof je aan het zeiken bent).

bron: eigen ervaring. Niet tijdens triatlon, maar bij een training vooraf.

Ik weet niet waar je woont, maar ik weet dat ze in een fietshandel in Rijssen zo tussen mei en juli triatlonpakjes verkopen voor 35 Euro. Dit is erg goedkoop.
Deze pakken zijn echter prima. Ik heb er zelf ook zo één (oke, je maakt wel reclame voor het fietsbedrijf, maar voor zo'n prijs vind ik het niet erg, normaliter moet je niet raar opkijken van prijzen rond de 90 Euro voor triatlonpakken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

meestal hebben ze een fietsbroekje aan waarmee ze ook meteen kunnen zwemmen.
kijk anders is op google en dan zoek je Broekje triathlon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben een zogenaamde 'trisuit' aan, waar je alles ineens mee kan doen, dit is een pak van een dunne stof die weinig of geen water oppakt met een kleine zeemvel erop, als je voor je eerste keer wilt meedoen is een zwembroek voor de eerste keer ook genoeg, hangt er vanaf wat je ambities zijn en welke afstand van de triatlon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste atleten zwemmen in een wetsuit, met hieronder een zwemslip. Na het zwemmen trekken ze wetsuit uit en gaan fietsen in de zwemslip. Het hardlopen doen ze ook in dit broekje.

Een fietsbroek met zeem aantrekken na het zwemmen wordt kennelijk als teveel tijdverlies gezien. Is dus even doorbijten op de fiets, want met zwemslip is het niet echt lekker zitten.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Gewoon je zwembroek. Is zo gemakkelijk als het warm is.