Waarom veel sporten/spieren kweken?

Ik wil mezelf verplichten om 2 a 3 keer per week naar de sportschool te gaan?
Maar mijn motivatie ontbreekt nogal, kan iemand mij vertellen waarom ik zou gaan sporten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je er later profijt van hebt als je ouder wordt! Tenminste, als je blijft sporten natuurlijk. Een vriend van mij is de 40 dik gepasseert, en hij ziet er beter uit dan de meeste jonge jongens. Simpelweg omdat die man een levenlang aan krachttraining doet. Strak hoor ;-) gewoon lekker gaan dus! Samen met alle andere redenen die hier al gegeven zijn, zou dat je toch over de streep moeten trekken...
Succes!

Het beste antwoord

Je voelt je beter, zit dus lekkerder in je vel en je hebt een goed gevoel als je weer alles hebt gedaan in de sportschool. Daarnaast is het gezond voor je om alles op peil te houden, en je krijgt een beter uiterlijk, wat de jongedames weer leuk vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voor de meisjes en zelfvertrouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat er dan uiteindelijk beter uit zien
12 jaar geleden
Je moet de voordelen en de nadelen op een rijtje zetten. Zelf pak ik meestal een blaadje. Ik trek 1 streep. Aan de rechterkant schrijf ik de voordelen en aan de linkerkant de nadelen. Die weeg je af en uiteindelijk kom je tot een besluit en ben je misschien gemotiveerder ook! Het is niet aan te raden om jezelf te gaan verplichten. Op lange termijn hou je dat niet meer vol.

Alvast een paar voordelen op een rijtje;
- Betere conditie
- meer spiermassa
- meer zelfvertrouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwege het geld. Elke keer dat jij niet gaat, geef je eigenlijk de sportschool geld. Reken maar eens uit wat een bezoekje kost. En wat het kost als je je doelstelling niet haalt... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, want we gunnen de sportschool natuurlijk zo weinig mogelijk winst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
werken voor hun geld zullen ze hahahaha ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik ga gewoon heen om hun te irriteren!
Toen ik basketbalde vond ik het wel leuk en had het wel zin om wat sterker te worden, maar persoonlijk vind ik het erg saai. Je kan net zo goed gaan mountainbiken en zwemmen, zeker als je er wat mensen bij hebt. Eerlijk gezegd vind ik het pure training en geen sport, zolang je geen wedstrijden doet, dus een beetje onbevredigend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die vraag kun je eigenlijk alleen zelf beantwoorden door je af te vragen wat je wil bereiken en wat verder voor invloed op je (leven) zal hebben...