Het Goffert Park in Nijmegen is het grootste dat ik kan vinden met 81 ha. Zijn er nog grotere (stads)parken?

Toegevoegd na 5 minuten:
We zijn op zoek naar het grootste stadspark in Nederland.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
2.1K

Antwoorden (3)

Central Park in New York is 341 ha groot.
Ik weet niet of het het grootste is, maar in ieder geval veel groter dan dat in Nijmegen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb dit antwoord gegeven voor de toevoeging dat het om een park in Nederland moest gaan.
Mijn excuses daarvoor. Jammer dat iemand me daarvoor gelijk een minnetje moet geven. Is geen kwade opzet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik gaf ook mijn antwoord voor die toevoeging.
Ik compenseer je met een plusje.
Het grootste stadspark zal wel Chugach State Park zijn in Anchorage, Alaska met 2007 vierkante kilometer.
Wandel dat maar eens rond :)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ook maar een +1 van mij voor jou. Nog even en je zit ook aan niveau 10...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan compenseer ik je weer met een minnetje, want dan staan jullie weer gelijk:)
Rotterdam kralingse bos 200 ha
Rotterdam Zuiderpark 225 ha
Amsterdamse Bos 1000 ha