Wat kun je aan lichaamsbeweging doen als je een poosje je voet niet mag gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

trainen met gewichten (dumbells)om je armspieren sterker te maken-met je andere voet een emmer optillen waarin gewicht zit waardoor je bovenbeen getraind wordt.
buikspieroefeningen (liggend)
Lopen met krukken?succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ook ik zat zes weken noodgedwongen thuis. Met een voet in het gips, zes weken niet lopen. Nou ik kan je vertellen dat als je alle handelingen doet op 1 been je aardige lichaambeweging krijgt. zie maar eens op 1 been je was ophangen. Krukken lopen is ook heel vermoeiend. Ook prima lichaamsbeweging dus. In een rolstoel gaan rondrijden op straat. Prima te doen. Je verlegd steeds je doel steeds verder. En geloof me je krijgt een topconditie van rolstoelrijden :-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Die rolstoel kun je krijgen via thuiszorg trouwens, ook een postoel enzo. Krukken ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en spierballen;-)+
Roeien (indoor natuurlijk) is goed om je conditie op peil te houden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja officieel wel.. Maar je kunt dat ook met één voet doen of zonder.. Ik doe het ook zo ( heb m'n enkelbanden gescheurd).
Het is dan wel wat een andere manier van roeien, maar wel effectief..
Heb je een Pilates ring? Dan kun je zittend met je armen en bovenlichaam veel oefeningen doen en ook achter je rug.

http://www.youtube.com/watch?v=RosWVCwOV4c en met google vel meer info.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je niet in het gips zit: zwemmen!