Wat is de gevaarlijkste vechtsport die je in nederland kan oefenen?

Voor zelfverdediging zat al een tijdje op boksen maar dat hielp niet egt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
11.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schrijft: boksen werkt niet echt voor de zelfverdediging. Wat is je doel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat als iemand mij een knal geeft ik hem makkelijk om de grond ofz kan krijgen
Cryofiel
12 jaar geleden
Loop je nu echt zoveel kans om zomaar een knal te krijgen zonder dat je dat al lang vantevoren ziet aankomen? Of ben je daar alleen maar (onterecht) bang voor? Als jij al iemand tegen de grond kan werken - wat doe je als die persoon, of een vriendje, daarna een mes trekt? Of als degene die door jou op de grond is gewerkt, daarna zijn zeventien vrienden erbij haalt? Ik denk dat je dit soort dingen beter kunt voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik ook vrienden en ik denk dat als die persoon dan ziet dat ik een beetje kan vechten die dan wel uit te buurt blijft... En ja ik ben pas beroofd en wil dit niet weer me maken
Cryofiel
12 jaar geleden
Voor een rover kun je beter twee portemonnees bij je hebben. Je echte met al je spullen erin, en een andere met hooguit een tientje en wat muntjes erin, en een oud en ongeldig bankpasje. Word je beroofd, dan geef je die nepportemonnee af. Word je beroofd en ga je vechten, dan zul je echt verdomd goed moeten zijn om tegen het snelle mes van de aanvaller op te kunnen. -- Hoe oud ben je nu? 17 of zo? Dat is dan één beroving in 17 jaar. Hoeveel geld raakte je daarbij kwijt? 50 euro? Dan zijn de kosten van die berovingen 50 euro per 17 jaar, ofwel 3 euro per jaar. Een vechtsport is dus alleen de moeite waard als die maximaal 3 euro per jaar kost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kosten maken niet zoveel uit als ik maar goed kan zelfverdediging en ik ga niet met 2 portemonnees lopen omdat ik misschien een keertje beroofd word maar ik denk dat een vechtsport in veel situaties zou helpen,

Het beste antwoord

Om even antwoord te geven op jou hoofdvraag:

Nee, er is geen een vechtsport gevaarlijk. Daarna wanneer je wedstrijden gaat doen, is simpelweg de sport waar het meeste is toegestaan het gevaarlijkst. Dan kom je op Muay Thai en MMA uit. Bij Muay Thai mag in Europa de elleboog niet gebruikt worden, dus dan kom je op MMA uit.

Volgensmij zoek jij meer een sport zodat jij jezelf beter zou kunnen verdedigen in geweldadige situaties. Goede zelfverdedigingssporten zijn:

Krav maga: Snel, effectief, snel te leren.
Jujitsu: Beste zelfdefence technieken, duurt lang voor gehele beheersing, veel moeten oefenen om een techniek in real toe te passen.

Daarnaast zijn er diverse cursussen te volgen voor zelfverdediging.

Er zijn ook vechtsporten. De meeste effectieve vechtsporte zijn: Muay Thai, BJJ, Wing Chun en MMA. Als je hier goed i bent, kun jij jezelf ook prima verdedigen op straat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik weet niet of het in nederland te beoefenen is maar kajukenbo is een erg goede sport en anders muy thai is erg goed of teakwondo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is heeel persoonlijk.. Ik ben na wat omzwervingen bij Wing Chun terecht gekomen wat voor MIJ ontzettend effectief was.
Na een paar maanden kon ik redelijk meesparren met mensen die voor de zwarte band gingen bij karate.

Maarja, ik ken mensen die na jaaren er nog steeds niets van bakken maar betwijfel of dit met andere vormen wel zo zou zijn.
12 jaar geleden
krav maga lijkt me ook niet voor doetjes ;)
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen sport dacht ik, maar een hoop technieken om jezelf te verdedigen. In ieder geval niet voor doetjes nee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zeker wel een sport. Een verdedigignssport, net als de meeste andere "gevechtssporten", die wel zo worden genoemd, maar toch echt verdedigignssporten zijn. En Krav Maga, kennen wij hier wel, maar heel veel mensen hebben hier nog nooit van gehoord. Het was dan ook mooi geweest, als je even een linkje had geplaatst voor de vragensteller, met een motivatie, zodat deze het op kan zoeken.
capthavoc
12 jaar geleden
Ik ben in dit geval ook niet echt afgegaan op de gevaarlijkheid van de sport zelf maar meer op de situatie waarin krav maga het meest wordt uitgevoerd.(in gewapende oorlog situaties )
het is een isrealische vechtsport misschien beter gezegd conflictstrategie die special voor oorlog en gewapende conflicten is ontwikkeld.
je leert er iemand te ontwapenen van pistolen geweren ed
in zeer gevaarlijk conflict situaties
dus op die manier gevaarlijk
Niet in de zin van hoe gevaarlijk is de sport zelf
maar kan me voorstellen dat er wanneer er krav maga wordt uitgevoerd dat er de meeste doden en gewonden vallen
en dat je zeker geen doetje mag zijn om je in die zeer gevaarlijk situatie te begeven.
en dat je waarschijnlijk al flink gevorderde vechter/soldaat moet zijn om deze gevaarlijk sport in Nederland te mogen beoefenen.
ik vermoed dat je als kind niet even leuk krav maga gaat leren zoals je op judo of karate kan zitten.
Cryofiel
12 jaar geleden
Oh, op die manier... Ik dacht zelf eigenlijk direct aan
http://www.goeievraag.nl/profiel/kravmaga , zeker gezien de relatie tussen de vragen en antwoorden van die persoon en de vragen van vraagsteller alhier.
Ik ga ook voor Kraf Maga. Dat doe ik juist niet omdat ik er het gevoel van krijg dat je op de zwarte lijst van de duane komt te staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens kooivechten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan je reacties te zien, wil je niet vechten voor de sport, maar om in de praktijk een tegenstander uit te schakelen.
In dat geval denk ik dat je met karate of taekwondo het meeste resultaat boekt, omdat je dan leert je tegenstander te observeren en op zijn reacties te ageren.
Maar als je toch een gevaarlijke vechtsport zoekt, dan is freefight misschien iets........
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is karate enz gevaarlijker dan MMA
jc54
12 jaar geleden
Ben niet zo bekend met MMA, maar karate is er op gericht, om je tegenstander af te weren. Dus zijn aanvallen af te slaan en eventueel een aanval over te nemen. Meestal is hier snelheid een bepalende factor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MMA= mixed martial arts. Een sport waar je meerdere vechtstijlen kunt combineren. Om aan een kooigevecht of een freefight gevecht mee te doen moet je dus al over vechtstijl beschikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij karate leer je bijna niet incasseren. Een goeie klap voor je gezicht en de karate beoefenaar roept "au".
Dat zal een MMA-er nooit roepen.