Is 65 km fietsen (tour) voor mensen die niet vaak fietsen wel te doen in 1 dag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
5.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet in Limburg. Boven de rivieren zou het geen probleem moeten zijn. Ligt er ook aan hoe je conditie is.

Het beste antwoord

Het zal zeker zwaar zijn. Je moet zeker uitgaan van 4 uur fietsen, omdat ze al niet veel gewend zijn en snel moe zullen worden. Ze zullen ook wel last hebben van zadelpijn dan, aangezien ze niet vaak doen.
Persoonlijk zal ik de tocht korter maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als je het rustig aan doet met regelmatig een pauze is het goed te doen. Gemiddeld km of 15 is goed vol te houden dus met een uurtje of 4 1/2 op de fiets en je bent er.
Je zal daarna wel pijn aan je kont hebben en spierpijn krijgen maar dat gaat wel over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de algehele conditie verder goed is, en je een goede fiets hebt, en de weersomstandigheden goed zijn, moet dat op zich wel kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weersverwachting is veel wind... zal het er niet makkelijker op maken. Verder conditie voor sommigen beter dan anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ligt het ook nog aan de omgeving. In de bossen heb je minder last van wind dan in de polder. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm... ik vrees veel open wegen... in ieder geval geen bossen.
In 1 dag is het wel te doen, maar wat zullen jullie afgemat en gesloopt zijn zeg! Een zadelkont waarschijnlijk en spierpijn op plaatsen waarvan je niet wist dat daar spieren zaten.
Maar als je maar kalmpies aan doet, een aantal pauzes, mmmm dan gaat dat wel lukken.

Alleen als er echt veel wind is, zou ik het niet doen. Je spieren kunnen het wellicht aan, maar je longen zijn niet getraind genoeg hiervoor en ben je snel echt buiten adem en kun je ook echt dizzy worden.

Veel fietsplezier iid geval!
(drenthe is trouwens heel mooi om te fietsen hoor!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gingen we maar naar Drenthe... Och, ik zal het wel overleven maar een aantal anderen van de groep ..... maak me zorgen.
Ja hoor dit is wel mogelijk :) en ik kan me herinneren dat een vriendin paar jaartjes terug tegen me zei dat ze die dag 75 kilometer had gefietst met de familie. en hier in de buurt is er een looptocht iets voor het goede doel, 40 km, ook te doen in 1 dag met pauzes erbij! (na de tijd ben je kapot!) Het is dus mogelijk maar je zult er (misschien) wel wat spierpijn aan overhouden ja en zal het voor de genen met een wat mindere conditie wat zwaarder zijn. proberen kan geen kwaad kijk hoe ver je komt:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijken hoe ver je komt vind ik gevaarlijk... als je halverwege bent moet je toch ook weer terug...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel ook niet dat je in een streep rechtdoor gaat fietsen..
Het fietsen zal wel te doen zijn .
Maar ik denk dat het achterwerk van de meeste deelnemers begint te protesteren .
Er zijn overal wel van die hoesjes te koop die de pijn wel een beetje verzachten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van de leeftijd en de algehele conditie af van die mensen.
En van hoeveel zin ze er in hebben.

Als je iets graag wilt dan lukt het vaak wel.

Het grootste probleem zal toch de zadelpijn zijn.
Want mensen die niet vaak fietsen hebben ook geen wielrenbroek.

En mensen die wel vaak fietsen hebben een geharde kont.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast bovengenoemde factoren als conditie, gesteldheid van de fiets en weersomstandigheden hangt het ook erg van de route af.
Als het een route is zonder veel hoogteverschillen is het goed te doen, rij je echter in een gebied met veel hoogteverschillen, dan is het een heel stuk pittiger.

Ik heb vorige week de Theo de Rooij Classic gereden, op de fiets van en naar het vertrekpunt (25 km) en de tocht zelf was 80 km.
Dit jaar had ik nog niet heel veel gefietst (max 30 kilometer en nu dus in totaal 105).
Deze route was het eerste deel goed te doen, voornamelijk vlak parcours en wind redelijk mee, de tweede helft was vreselijk: wind tegen en behoorlijk wat heuvels (waaronder een 10% helling). Kortom: het viel me heel zwaar.

Ik raad je in ieder geval aan een wielerbroekje te halen, dat stukje zeemleer zorgt er in ieder geval voor dat je heel wat lekkerder zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet meteen als een gek begint niet. Dus mijn advies: Begin rustig aan dan komt het wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is aan te grote uitdagingen beginnen is per definitie ongezond. Het credo luidt dus: langzaam opbouwen. Mijn advies: niet doen!!