Waarom zijn de meeste tafeltennisballetjes wit?

Er zijn natuurlijk ook tafeltennisballetjes in oranje en andere kleuren, maar de meeste zijn wit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Maakt niet uit kwa kosten maar de balletjes zijn wit omdat dit in een regel is als er wedstrijden worden gespeeld. Je mag officieel ook niet met witte kleding spelen omdat je dan minder goed de bal kan zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is het goedkoopste om te maken, het materiaal waar het van gemaakt is is standaard al wit. Een kleurtje toevoegen kost extra tijd en geld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het materiaal van de bal is dun celluloid.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, de oranje balletjes zijn ook duurder (en beter te zien!)
Kimath
12 jaar geleden
Mag ik vragen waarom ik een min heb?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shit, ik wilde de reactie lezen en toen klikte ik per ongeluk op het minnetje. Ik ga je ergens anders even een compensatieplusje geven, sorry!
Kimath
12 jaar geleden
Ah, kan gebeuren :P
Als je snel bent, kun je een min nog veranderen in een plus (binnen een minuut dacht ik).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dat wist ik niet!
Thanks voor de tip.
De basis is toch al wit, want sommige mensen vinden andere kleuren niet leuk. Het is ook een normale kleur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien omdat een vliegend spierwit balletje meer opvalt dan andere kleuren en je het balletje daardoor beter kan volgen, wat weer helpt om snel te reageren.
Je raakt hem misschien ook minder makkelijk kwijt :)