Wanneer noem je iets nou een discotheek, café of een club?

Wanneer spreek je nou van een discotheek, café of club? Ligt het aan de muziek/inrichting welke benaming iets krijgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
14.3K

Antwoorden (3)

Club zou moeten duiden op een verplicht lidmaatschap om binnen te komen. Een cafe is een plek waar je vooral gaat zitten aan de bar hangen. Een discotheek waar je vooral gaat dansen.

Toegevoegd na 28 seconden:
Dat voor club geldt alleen meestal nooit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een disco moet dus een speciale dansvloer hebben zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-) Haha nee dat bedoelde ik ook helemaal niet. Een discotheek kan ook een lidmaatschapbeleid hebben dan is het dus een club. Je komt er dan niet in zonder lid te worden. Lid worden kan meestal gewoon als je aan de eisen voldoet. Maar vaak wordt het gewoon een club genoemd maar is dat lidmaatschapverhaal helemaal niet zo.
Een discotheek is een gelegenheid waar een mooie dansvloer is, en waar je kunt dansen op moderne (disco) muziek. Een discotheek is bedoeld voor overwegend jong publiek.
Een cafe is een plek waar je naartoe gaat om te drinken en te kletsen. Meestal is er geen dansvloer. Cafe's zijn er voor alle leeftijden, al trekt het ene cafe meer jong publiek, en het andere cafe meer ouder publiek.
Een club is een wat sjiekere tent, waar publiek van alle leeftijden komt, maar waarvoor je wel eerst 'gekeurd' wordt voordat je naar binnen mag. Meestal is er ook een toegangsprijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Café is waar het erg gezellig is wat stoelen, tafels, staan en vaak niet al te harde muziek gedraait wordt.
Een discotheek is waar het wat kaler bekleed is met vaak een bar en een dj tafel en hèt is er vaak erg druk en er komen veel verschillende soorten mensen. Een club is een beetje hetzelfde als een discotheek alleen zijn er dan meer mensen die van bijv. Een speciale muziekstyle houden etc. Je hoort ook vaak seks club dit is ook een voorbeeld en de naam zegt het al wat voor mensen er een beetje zullen komen ongeveer