Waar vind ik een klok die gewoon achterste voren doordraaid?

Ik wil voor een experience op een beurs een soort van "tijdmachine" maken. Hiervoor is het idee om erboven een klok te maken waarbij de wijzers in een constant tempo linksom draaien dus tegen de tijd in, die het liefste zonder te stoppen of wat dan ook in een goed tempo zodat als mensen even kijken, ook al snappen dat de klok terug gaat in de tijd.. Maar waar vind je zoiets?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik zoek dus een klok die niet zoals normaal met de secondewijzer in 60 seconden 1 keer rond gaat, maar iets waarbij de uren in 1 minuut een uur terug gaat, dus niet in tegengestelde richting alsof de cijfers omgekeerd zijn of wat dan ook.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Antwoorden (5)

Een klok kopen waarvan je de cijfers kunt veranderen en hem dan ondersteboven ophangen :P Dan draait 'ie ook achteruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je hem ondersteboven ophangt draait ie nog steeds dezelfde kant op?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad. dus dat is een beetje een dom plan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hehe die fout maakte ook een wetenschapper in DWDD, die vertelde Mathijs dat de werledbol in DWDD verkeerd om draaide(waarschijnlijk vanwege de letters die erop stonden). Hij had met de "technici" het filmpje op z'n kop gezet, waarbij bij mij mn mond op mn knieen viel. Dan draait hij nl nog steeds verkeerd, draai je hoofd maar 180 graden dacht ik nog. Dus zelfs wetenschappers met een paar video editors konden blijkbaar niet bedenken dat ze het filmpje achterstevoren moesten laten draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is al laat he dan kan ik niet meer zo goed nadenken XD
http://gadgetbuy.nl/
hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok,
Large.nl hier kun je hem ook kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er zelf ooit eens gemaakt van het uurwerk van een ouderwetse opwindwekker: veer eruit halen, balanswieltje en balans verwijderen, klein elektromotortje als aandrijving aan het getande wieltje waar de balans tegen aan zat, goede draairichting kiezen.
Dan een geschikte wijzerplaat maken, wijzers verlengen naar formaat van de wijzerplaat, alles netjes monteren, klaar!
Tempo is te kiezen door het motortje harder of zachter te laten draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop dan de klok van de link in de reactie van tomaat, soldeer de draadjes van het spoeltje naar de print met elektronica los en verbind die twee met een lage 50 Hz wisselspanning, bv. van de 3 V wikkeling van een beltransformator.
De klok zal op hoog tempo achteruitlopen omdat hij normaal op 0.5 Hz loopt.
Wel oppassen dat de stroom niet te groot is voor het spoeltje, probeer hem eventueel nog te verlagen met een regelbare weerstand.
Je zult wel de wijzerplaat moeten vervangen door een normale rechtsom nummerende plaat
http://www.igadgets.be/nl/backwards-clock-omgekeerde-klok
Hier, het is een Belgische webshop, maar je kan hem laten versturen.