Hoe langer worden/ hoger springen?

Ik ben nu ongeveer 1.80 en 14 jaar oud, ik zou graag langer worden en hoger kunnen springen omdat ik aan basketball doe, ik zou graag willen dunken natuurlijk, maar ook beter een block of steal maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.7K

Het beste antwoord

Om langer te worden moet je gezond leven: goed, gezond eten en vooral goed slapen. Daar groei je van.
Wat betreft het springen: trainen op kracht en techniek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
dacht ik ook +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks! Tja gezonder leven moest ik toch al, want ik weeg ook genoeg haha

Andere antwoorden (3)

Ik ben bang dat er toch niets anders opzit dan wachten tot je langer wordt....... (wil je natuurlijk niet horen, maar ik vrees dat je weinig keus hebt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, toch bedankt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alsjeblieft, dat je maar heel lang mag worden!
Gezien je leeftijd kun je nog best een paar centimeter langer worden. Je kunt met zware halters, lage frequentie en kleine aantallen squats maken en als de omvang van je bovenbenen toeneemt, lichter trainen, maar wel met toenemende frequentie en aantallen. Denk eraan: hoe korter de contacttijd met de grond, hoe hoger je gaat springen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan hoger springen door veel te trainen.
Zet ergens bijvoorbeeld horden (van horden lopen), of iets anders, dribbel met de bal, spring over de horde en gooi, strek je armen (block), of doe een andere oefening,...