Hoe heten die fietsen die crosstrainer-achtige pedalen hebben voor de voortstuwing?

Ik was zondag onderweg naar vrienden en zag een groep mensen voorbij "fietsen" op niet al te grote frames, waar in plaats van normale trappers van die pedalen opzaten die wel wat weghebben van de "pedalen" die op crosstrainers zitten?

Kan iemand me vertellen hoe die dingen heten? Ik zou ze namelijk graag eens uitproberen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3K

Het beste antwoord

Dat is waarschijnlijk een bikestepper. Zie onderstaande links. Als je googlet op "bikestepper" dan vindt je nog veel meer links en ook adressen waar je bikesteppers kan huren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaaa, dank je. Ben benieuwd: wist je dit ? Ik heb geprobeerd erop te googelen, maar bij de combi: crosstrainer fiets kreeg ik van alles, maar niet dit.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist het niet. Ik dacht dus aan een crosstrainer en dat dat misschien toch ook een soort van steppen is net als zo'n stepapparaat bij fitness en ben toen gaan googlen op stepbike bike step etc. En toen kam de bikestepper te voorschijn. Het magische woord bij het googlen was dus "step" ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank, en ik maar denken dat ik zelf best goed ben in googelen.
't Levert je in ieder geval 11 punten op.

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je de Freecross bedoeld. Dit apparaat, een soort kruising tussen een fiets en een fitnessapparaat, wordt door kenners gezien als een ‘revolutie in de fiets- en fitnesswereld’. De Freecross combineert de statische crosstrainer uit de sportschool met wielen en een modern design.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij is te koop vanaf 2.399,- euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessante informatie, wist ik niet. +
Dit is echter niet het apparaat dat ik bedoel. Voor de helft wel, alleen de voorkant is net een echte fiets, een normaal stuur dus en niet van die arm-beweeg gevallen en ook maar één wiel voor (en ook één achter).