Wat doet men bij aquajogging, heeft er iemand ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Wat het woord al zegt: joggen in het water.
Ik aquajog elke maandagavond. De basis is: joggen en je armen meebewegen alsof je gewoon aan het joggen bent. Daarna gaan we met de armen bewegen en af en toe gewichten of ballen oid. Soms doen we met de benen ook andere bewegingen dan de hele tijd te joggen. Je kunt het zelf zo intensief maken als je zelf wilt. Wil je je niet erg inspannen? Maak de bewegingen dan minder 'groot' dan normaal. Wil je juist intensief sporten? Doe de bewegingen juist 'overdreven'. Ik vind het joggen in het water veel leuker dan op de weg. Je zit in zo'n ding die kleine kinderen bij het leszwemmen ook omhebben. Dit zorgt ervoor dat je blijft drijven.
Ik ben 18 jaar, en oké, meer dan de helft is 30-40, maar ik vind het super. Ik maak het altijd zo intensief mogelijk, en ik ben na de les echt helemaal bekaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bewegen op muziek in het water. Doordat water je deels gewichtsloos maakt voelt het minder zwaar en kan minder belastend zijn voor je gewrichten. Ti's leuk en gezond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongeveer hetzelfde als bij aerobic, maar dan in het water. Een groot voordeel is dat niemand ziet wat je onderwater doet, dus als je een misstap doet heeft niemand het in de gaten!