ik wil graag wat vet van mijn buik af dus nu doe ik van die sit ups. Alleen hoeveel en hoe vaak kan je ze het beste doen op een dag?

Weet jij het antwoord?

/2500

200 per dag, dat moet het wel doen *

wat een onzin dat je daar sit ups voor gaat doen. als je vet kwijt wil ga dan fietsen of hardlopen. sit ups worden vaak verkeerd uitgevoerd. ga naar de sportschool. grt

Geen enkele! Dat heeft namelijk totaal GEEN zin. Wees niet zo naïef. Het gaat om je lichaam te 'prikkelen' om te 'verbranden' je metabolisme omhoog te krijgen en je lichaam flink aan het werk te zetten. De enige manier om dat goed te doen is je te verdiepen in je lichaam. En te beginnen met; voeding en metabolisme. 2/3 van je prioriteit ligt in voeding en bijhorend metabolisme. Qua fysieke inspanningen is het advies: zoveel mogelijk spieren flink aan het werk zetten. Alleen buikspieren trainen heeft vrijwel geen zin omdat die spiermassa te weinig zijn om voldoende te verbranden. Zoek op internet naar 'compound' oefeningen.

Met sit ups verstevig je eerder je buikspieren dan dat je vet kwijt geraakt. Zo krijg je wel meer structuur onder je buikvet, maar gewichtverlies... Dan zou je speed sit ups moeten doen. Hoog tempo. Dit is niet iets voor beginnelingen. Eerst moet je al een goede fysiek hebben. Ten tweede is het, met ongebalanceerde spiergroepen, zeer slecht voor je rug. Voor vetverbranding zijn er betere zaken, maar het gaat altijd om uithouding. Een andere "truuk" om op korte termijn vet te verliezen, is zeer veel water drinken, gecombineerd met wat meer lichaamsbeweging. De suikers en vetten worden meer weggespoeld uit je voedsel, je reserves worden aangesproken, je gaat vet verbranden. Indien je echter het (on)evenwicht tussen je voedselinname en verbranding niet optimaliseert, is dit van tijdelijk aard.

Als je, zoals jij al iets aan sport doet, kan je best 2x in de week een buikspierkwartiertje doen. Niet iedereen verbrand even makkelijk buikvet bij een normale training, en dan kan je best wat buikspieroefeningen doen als aanvulling. Ik weet niet hoe vaak je waterpolo speelt, maar als aanvulling daarop, zou je nog wel extra cardio training kunnen doen voor de vetverbranding. Je voeding is ook heel belangrijk. Weet wat je eet, en eet 6 kleinere maaltijden verdeelt over de dag en zorg voor evenwicht en drink voldoende. (geen cola of sapjes e.d.) Je zult tevens een hoop geduld moeten hebben. Buikvet gaat maar langzaam weg....dus volhouden! Veel succes ermee... http://www.buikvet.net/buikvet/verlies-je-buikvet/ http://jessevandervelde.com/de-oorzaak-van-buikvet-en-het-verbranden-daarvan/ http://hoeafvallen.nl/vet-verbranden/buikvet-verliezen-enkele-tips/

Alleen buikoefeningen gaat het vet niet weg. Je moet ook je hele lijf trainen en daarbij de buikspieroefeningen. Hoeft dan ook heus niet iedere dag. Om de dag en in het weekend niet. Dus twee a drie keer per week een kwartier. Best is met een groep in de sportschool. Ik doe het anders niet als ik t thuis moet doen. Wel de rest van je lijf daarbij intensief trainen. Doe dan iets wat je leuk vind anders lukt het niet. Sporten is ook heel goed voor je geest en dat word nog wel eens vergeten, terwijl dat zeker zo belangrijk is. Je kan meer aan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100