Hoe?? Bellenblaas maken

Hallo ik heb een bellenblazer nu wil ik die zelf maken. Hoe krijg je dan belletjes? Ik heb al wat geprobeerd maar er komt gewoon geen belletjes. Wat kan ik dan wel doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Het beste antwoord

Je kunt afwasmiddel in het potje doen. Als je dan wat gaat schudden (deed ik vroeg altijd) dan kun je prima bellen blazen. Echt heel leuk. Als je lijm in het potje doet dan kan je het vastpakken, of blijft het aan je vinger plakken. (moet je echt doen als je een goochel truc met iemand uit wilt halen. Daar komen ze niet achter. Als je je hand rustig van onderen de bel aan raakt blijft het plakken. soms ook niet, maar het zal uit eindelijk wel helpen. Maar als je echt bellen wil blazen zoals het hoort, kan je gewoon afwasmiddel met warm water gebruiken. Ik kreeg toen bellen van een doorsnee van ruim 5 tot 8 cm.

succes, weet je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mijn moeder gebruikte vroeger gewoon afwasmiddel met wat water als mijn bellenblaas op was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De truc schijnt te zijn om naast het bekende water en afwasmiddel, óók een paar druppeltjes glycerine (verkrijgbaar bij de drogist) toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij doen altijd Dreft of ander afwasmiddel met water werkt goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf bellenblaas maken

Voor stevige bellen:
- 2 liter water
- 100 gram suiker (opgelost)
- 150 ml dreft (groene)
- 5 a 10 gram behangselplaksel

Alles goed door elkaar roeren, 24 uur laten staan en steeds even roeren.

Voor zeepbellen met prachtige kleuren:
- 1 liter kalkvrij water
- 100 ml dreft (groene)
- 20 mL glycerine

En nog een recept:
- 50 ml afwasmiddel
- 175 ml koud water
- 5 druppels glycerine (drogist)

Als je meteen wilt gaan blazen werkt dit ook wel:
- 1/2 kopje (geconcentreerd) afwasmiddel (Dreft bijvoorbeeld)
- 2 kopjes water
- 2 theelepels suiker

Suiker eerst oplossen met een beetje warm water. Dan koud water er bij en daarna pas het afwasmiddel. Niet te hard roeren, zorg er voor dat het geen sopje wordt!

Als je geen leeg busje bellenblaas met ring meer hebt, kan je ook een bellenblaasring van ijzerdraad maken.
En verder kan je ook bellenblazen met een rietje, maar dit is moeilijk voor heel kleine kinderen. Blazen met 2 rietjes (aan elkaar plakken) geeft ook leuke effecten, zeker als het een beetje waait.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op Family Fun staat ook nog dit recept:
( 3 kopjes water, 1 kopje afwasmiddel en een kwart kopje glucosesiroop (of kandijsiroop of Goudstroop)

Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klein stukje vloeibare zeep
Met veel water en een theelepeltje zout
Daarna goed schudden
Resultaat : zelfde bellenblaas als uit de winkel