Welke schoenen zijn het beste om een flink stuk te wandelen? Gesloten, of die sandaalachtige met voetbed en klittenband?

Toegevoegd na 35 minuten:
Nou, ik heb echte wandelschoenen, dure, met Goretex, die zitten prima, maar na 45 minuten krijg ik aan mijn rechtervoet drie dode tenen, waardoor het net os of er stenen in mijn schoenen zitten.
Ik heb ook van die sandalen, die lopen heerlijk, maar weer na 45 minuten begin ik te zwikken bij mijn enkels.
Daarvoor kocht ik ieder jaar een paar wandelschoenen bij Lidl van nog geen 10€ en nooit last.
Herkent iemand van jullie een van deze problemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

gesloten loopt (bij mij) altijd een stuk beter, het geeft meer steun en er komen minder snel steentjes in (of zand)

Toegevoegd na 4 uur:
dan zijn die dure schoenen gewoon niet voor je voet bestemd, misschien niet de goeie maat of gewoon te smal of te breed.
ik zou zeggen probeer de Liddle weer eens en ga anders eens lang de podotherapeut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb een stel oude hardloopschoenen.
Daar kan ik echt de hele dag op doorsjouwen, heerlijk.
Als je geen hardloper bent, koop dan een paar (goedkope) goedpassende hardloopschoenen, en loop ze goed in.
Echt, daar kunnen geen sandaalachtige voetbed-klittenbandtoestanden tegenop.

Toegevoegd na 1 uur:
En vergeet vooral niet om daar goede sokken in te dragen: Ikzelf gebruik hardloopsokken, die geven nergens wrijving en veroorzaken dus geen blaren of pijnlijke plekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gesloten liefst stevige (geen afgetrapte gympies) schoenen, die goed zitten. Je wilt niet dat halverweg je sokken afzakken en dat je daar dan blaren door krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dichte schoenen, eventueel met een voetbed en met veters.
Klittebandschoenen zou nog wel kunnen, maar dat sluit na verloop van tijd niet meer zo goed. Er komt vuil tussen en wordt "slapper". Schoenen met veters kun je lekker zo strak trekken als je zelf wilt.
In sandalen komt vaak zand, steentjes en andere ongerechtigheden waar je last van hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gesloten.. Gewone sportschoenen en niet te klein niet te groot. Doe goeie sokken aan dan is het al wat makelijker. Geen gympen want na korte tijd doet het al zeer aan je voeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij gat er niets boven gesloten wandelschoenen van Lowa, licht en ventilerend. Als je ze eenmaal aan hebt wil je ze alleen nog uit om te slapen.