Een vriendin van mij was ook als de dood voor achtbanen. Met een heel stel vriendinnen hebben we aan haar getrokken, geduwd en opgetild totdat ze in de rij ging staan. Een paar mensen gingen voor haar staan, een paar erachter en een paar ernaast, zodat ze er zeker weten niet uit on glippen. We duwde haar in het wagentje en toen ze er uit was, was het enige wat ze uit kon brengen: Kunnen we nog een keer, pleasee?
Wat ik hier mee wil zeggen is dat je er uiteindelijk wel vanaf komt en gewoon aan je vrienden/familie moet vragen of ze je willen helpen. Wat kan er nou gebeuren? Uiteindelijk lukt het je zeker.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

gewoon gaan
of wat je ook kan doen is eerst in een simulator achtbaan te gaan je ziet ze wel eens op de kermis die grote cabines
13 jaar geleden
Ik neem aan, dat je bang bent om in een achtbaan te gaan.... dat is echt niet meteen een fobie.

Een fobie (Grieks: φοβος, fobos = angst, vrees) is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een ziekelijke angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat en de lijder is zich hiervan goed bewust. Niet alle angststoornissen worden fobieën genoemd. Als angst niet voor bepaalde zaken of situaties is, spreken we niet van een fobie, maar van een paniekstoornis of van gegeneraliseerde angst.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fobie

Als je bang bent om in een achtbaan te gaan dan kan je kiezen: je geeft toe aan je angst en je gaat er gewoon niet in. Je bent de enige niet: vele mensen durven niet.
Of: je kiest ervoor je angst onder ogen te zien en je gaat. De kans is, dat je dan van de angst af bent, maar het kan natuurlijk ook zijn, dat je besluit: eens maar nooit weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was eerst ook bang, maar door er toch in te gaan heb ik mijn angst overwonnen. Ik vind het soms wel spannend, maar niet te eng om me zoveel plezier te laten ontnemen. Als je eenmaal in de achtbaan zit valt het reuze mee (eventueel met je ogen dicht) en ik wil dan gewoon nog 10x!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super!
Ik denk dat je dan echt in stappen je angst moet overwinnen. Bijvoorbeeld: een achtbaan die gewoon beetje schuin gaat, een achtbaan over de kop, een achtbaan over het water, een hele snelle (houten) achtbaan en als je dit allemaal kunt probeer dan is je handen omhoog te houden. Dit hoeft natuurlijk nog niet, het feit dat je het kunt is al heel knap en goed! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het doel van een achtbaan is het ervaren van angst zonder consequenties.

Het is dus logisch om hier bang voor te zijn, dat is nota bene het idee achter een achtbaan. Als je dit inziet kun je ook nog beslissen dat je het helemaal niet nodig vindt om angst en sensatie te ervaren. Ook dat is prima, misschien is een achtbaan gewoon helemaal niets voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je over te laten halen door je vrienden omdat ze je zo hard pushen totdat je uiteindelijk toch gaat ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je t eng vind gewoon niet erin gaan. Ik bedoel je hoeft je brood er niet mee te verdienen toch.

Is dan toch geen punt als het een fobie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat dacht ik ook ja!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je gelijk in. Laat iedereen gewoon doen wat hij leuk vindt. Persoonlijk ben ik er gek op, maar als je er niet in wil, ga je er toch lekker niet in? Rondracen in een achtbaan is nou niet iets waar je iets aan hebt of wat je moet leren in je leven.
of het wel of geen fobie is maakt niet echt uit, bij alles wat je moet overwinnen, moet je klein beginnen. probeer eens een achtbaantje op de kermis, of zo nodig een hoge snelle waterglijbaan, gewoon blijven opbouwen tot je alles durft, maar je bent absoluut niet de enige!