kettlebell training is daar iets over bekend, werkt het echt zo goed zoals ze beweren?

http://kettlebelltraining.nl/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Ja daar is zeker een heleboel over bekend. Het werd namelijk eeuwen geleden al gebruikt!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kettlebell

Sinds kort heeft iemand hem weer "herontdekt" en zijn er diverse trainingsprogramma's geschreven.

Het is werkelijk een goede training, die echt werkt ja, mitsss..........je wel geoefend bent. Je kunt niet zomaar even een sportschool inlopen en een kettlebell pakken en gaan zwaaien. Daar kan je wel mee in een rolstoel belanden bij wijze van spreken.

Er worden dan ook speciale groepslessen gegeven op swingende muziek. De techniek wordt je aangeleerd, zodat je geen blessures op kunt lopen. Je kunt dus beter in een groep, dan solo kettlebellen...dat is meer voor de echte pro's.

De basis oefening bij Kettlebell training is “de Swing”. Vele andere oefeningen gebruiken de basistechnieken hier gebruikt. Zoals bijvoorbeeld: goblet Squat, clean en de über move: de snatch. Een beweging die immens veel calorieėn verbrandt en je lichaam sterk maakt als staal. Het is dus héél belangrijk dat je die Swing onder de knie hebt.
(Begin altijd eerst met het zoeken naar een gecertifieerde kettlebell (KB) trainer of groepsles!)

http://janenpeggy.wordpress.com/2011/03/31/kettlebell-trainingen/

Je zou eens in je omgeving kunnen informeren of het er gegeven wordt.
In mijn ogen een echte aanrader, ook omdat ik er persoonlijke ervaring mee heb ;-)

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij goede uitvoering is het een erg goede oefening, maar bij ons op de sportschool zie ik bijna alleen maar slechte uitvoeringen, wat erg slecht voor je rug is.