Voor een kinderclub op de woensdag middag zoek ik nog leuke activiteiten om te doen. Het gaat om kinderen tussen 4 en 12 jaar. Wie heeft er een tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.3K

Antwoorden (6)

Knutselen en vingerverven zijn altijd leuke dingen of simpele spelletjes zoals in de herfst blaadjes vangen die van bomen vallen kinderen kan je met de meest simpele dingen vermaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met gekleurde pijpen-ragers creatief figuurtjes maken.

verf blazen door een rietje op een groot vel papier

pindaslinger maken voor de vogeltjes

ketting maken van Nibb It rings
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gekleurde rietjes in stukjes knippen en er een ketting van rijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij slecht weer kun je inderdaad denken aan knutselideeen. Kijk hier voor veel en goede ideeen: http://www.knutselidee.nl/

Bij mooi weer is het altijd leuk om naar buiten te gaan. Ik heb zelf ook in een kinderclub gewerkt.
Het opzetten van parcours is leuks, balspelen, sportactiviteiten voor de wat oudere kinderen en kleinere spelletjes voor de jongere kinderen.

Wat wij ook iedere week een keer deden was op een groot vel een tekening maken. Ik tekende dan bijv. van een plaatje iets van Disney na. En met z'n allen gingen de kinderen deze tekening verven. Dit was altijd een groot succes en hingen we later ook op in de club. :)

Toegevoegd na 8 minuten:
Ohja en doe iets met muziek. Zorg dat je een cd hebt met verschillende nummers op. Voor de kleinere misschien k3, kabouter plop, voor de oudere kies je wat uit de Kids top 20 (Justin Bieber..). Ga lekker met ze dansen.

Hier nog wat nuttige sites met voorbeelden van activiteiten en spelletjes voor binnen en buiten:
- http://www.peuteren.nl/speelhoek/buitenspeelnieuws.php
- http://www.kvowk.nl/link-met-links/97-binnen-en-buiten-spelletjes.html

Succes ermee in ieder geval. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar leuke ideetjes:

- Een (bord) spellencircuit. De in groepjes verdeelde kinderen circuleren langs alle opgestelde (bord)spellen
- Levend ganzenbord (kan zowel binnen als buiten)
- Speurtocht / vossenjacht
- Samen iets lekkers bakken. Eventueel kun je de kinderen in groepjes verdelen en ze allemaal iets anders laten maken, zodat je op het einde van de middag een "echte" high tea kunt houden. Appelflapjes, kaasstengels of eenvoudige petit fours (blokjes ontbijtkoek in gesmolten chocolade dippen en deze bestrooien met versiersels) lenen zich hier prima voor
- Samen een toneelstuk verzinnen, een circusvoorstelling instuderen of een hoorspel opnemen, wat dan voor het naar huis gaan aan de ouders wordt gepresenteerd
- Een modeshow organiseren. Een hoop (oude) kleren en schoenen, make-up en schmink, een rode loper op de vloer en natuurlijk een foto-camera bij de hand....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leven stratego simpel en leuk