wat kan ik doen met m`n verzorgpony?

ik heb een verzorg haflinger en ik rijd er bijna niet op. maar ik ga er toch ongeveer 2 of 3 keer per week naartoe, weet iemant leuke dingen die ik met mn verzorgpony kan doen?
ik doe al clickertraining maar mn verzropony is er niet zo goed in dus heeft iemand ideen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verzorgen?:P

Antwoorden (2)

je kan heeeeeel veel dingen doen met je verzorgpony behalve rijden. een paar ideeen: je pony meenemen voor een lekkere wandeling met onderweg 1 graspauze (dus niet de hele tijd laten grazen, hij moet naar jou luisteren) je pony meenemen naast de fiets, kan hij lekker draven. dit kan je alleen doen als hij goed naar je commandos aan het halster luistert, anders kan je dit eerst oefenen. spelletjes en grondwerk doen in de bak, hier kan je eindeloos varieren, de basis is steeds dat je met je paard communiceert in paardentaal. je vraagt hem om je heen te lopen, te wijken, naar je toe te komen, jullie kunnen tikkertje doen, samen rennen, van alles! een soort longeren maar dan zonder tuig, en veel vrolijker, want het is spelen en vragen, en niet dwingen hem iets te doen. kijk eens op http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js.htm.

op deze link http://www.paardnatuurlijk.nl/pnh/ kan je een boek kopen met leuke grondwerkoefeningen, en een dvd over clickertraining, om te zien waarom het met jouw pony nog niet lukt en om te leren hoe het wel kan, want elk paard kan het! en het is leuk als jullie het ook kunnen, want dan kan je allerlei spelletjes en trucs leren, kijk maar op www.amable.nl
op youtube staan ook leuke filmpjes over spelletjes die je met je pony kan doen, kijk er om te zien hoe t moet, of juist niet moet, voor ideeen.
veel paarden worden ook heel blij als je met ze gaat voetballen, met een paardenvoetbal, zo bijvoorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=sHZOtf3bHuY

als je een beetje zoekt op internet kom je heel veel leuke spelletjes en ideeën tegen en wil je er strax helemaal niet meer op!
veel plezier

Toegevoegd na 2 minuten:
oja! wat ook erg leuk is , is een parcours maken met moeilijke en enge en onbekende dingen waar je met je paardje door heen moet, eerst aan het halster, dan zonder halster. met een labyrint van balkjes, een knisperend matje waar hij over heen moet, langs een parasol, over een boom stappen, etc etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je dicht bij een bos woont, kan je lekker met je pony het bos in, waarschijnlijk vindt hij dit ook zeer fijn, om lekker te bewegen. Verder zou je paardenvoetbal kunnen proberen! veel plezier! :)