als je veel doet aan fitness word je borst omvang dan kleiner?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.2K

Antwoorden (6)

Als je ook je bovenlichaam traint, dan wordt de borstomvang groter en niet kleiner.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien lees ik het verkeerd; las het als omvang van de romp. Als je doelt op de omvang van de borsten van een vrouw, dan kan dit inderdaad kleiner worden. Bij sport verbrand je energie en dit kan in de vorm van vet zijn. en aangezien borsten onder andere zijn opgebouwd uit vetweefsel, kan dit door intensief sporten afnemen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Dat ligt helemaal aan de oefening. Van cardio val je af, en wordt er natuurlijk ook vet van die plek verbrand. Als je borstspieroefeningen doet wordt de omvang van het bovenlichaam groter, maar in verhouding bij vrouwen dus de borstomvang kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je afvalt als vrouw, zijn de plaatsen waar je het snelst afvalt je zitvlak, je buik en je borsten.

Als je tenminste meer calorieën verbrandt dan je eet, want je kan veel fitnessen en daarna lekker vet eten, dan zal het weinig uitmaken.

Natuurlijk hangt het ook van je lichaamsbouw af... Als je al graatmager bent, zal je er weinig van merken. Ben je wat voller, is dit inderdaad (een van de) plekken waar je vet zal verliezen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Om even af te sluiten, ja, ze zullen in omvang afnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lust ze allemaal wel, als ze maar in verhouding en stevig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord + ennuh...bedankt heren het is weer egostrelend ;-))
Het is afhankelijk van je training en de intensiteit hiervan. Ook is voeding zeker net zo belangrijk. Als je veel cardio training doet dan zal je zeker slanker worden en krijg je langere spieren. Kijk maar is naar duursporters, zoals wielrenners en hardlopers, allemaal zo slank als het maar kan. Cardio is dus uitermate geschikt voor vet verbranding. Doe je dus veel cardio dan zal je spiermassa uiteindelijk afnemen. Om dit te compenseren is het beter om een krachttraining schema er bij te doen. Dit compenseert het verlies van spiermassa.

Nu de voeding nog. Neem voor je training voldoende eiwitten tot je, dit zijn essentiële bouwstoffen voor je spieren en op deze manier beperk je het verlies van spiermassa en als je het zelfs goed doet kan je spiermassa zelfs toenemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je borstomvang (wordt gemeten, direct onder de (vrouwelijke) borsten) kan groter groeien indien de Latissimus Dorsi en de Teres Major meegroeien in de training. Dit zijn de spieren die je breder doen lijken. Je Pectoralis Major, je borstspier, groeit ook als je die traint. Alles tesamen draagt dit bij aan het voller "lijken" van vrouwelijke borsten.
De omvang van je "borstkas" groeit dus, en daarmee de omvang. Je borsten zelf groeien niet van trainen, die kunnen inderdaad platter worden omdat het vetweefsel na (veel en intensief) trainen ook daar weg gaat. Maar hiervoor moet je op bijna topniveau fitnessen.

Zie voor uitleg spieren:

http://www.lichaamsoefeningen.nl/tips-en-informatie/spieren-en-anatomie-van-het-menselijk-lichaam/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoeft niet..

Vetpercentage neemt af
en je spieren nemen juist toe.

Maar het hangt er wel vanaf welk fitness onderdeel je doet.