MMA wedstrijden, hoe ?

Ik ben een jongen van 15 jaar, en zit al bijna een jaar op MMA. ik train rond de 1 a 2 keer per week het de sport gaat me erg goed af. Ik zou heel graag wedstrijden willen doen, maar dan vraag ik me af of het wel kan?
ik heb nog een beugel, maar met bitje moet wel lukken denk ik.

de enige vraag verder is: Waar heb je wedstrijden voor de jeugd met een gewicht van ongeveer 60 kg? ik kan het nergends vinden..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
6.2K

Antwoorden (3)

Das denk ik een te harde sport voor die leeftijd ik denk dat ze beginnen
Op 18 want ik heb nooit van een jeugd MMA wedstrijd gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag vanaf je 14e MMA amateur wedstrijden doen.
Vanaf je 18e mag je als prof verder gaan.
Er zitten door het hele land sportscholen waar je dit kan beoefenen, dus vast ook 1 bij jou in de regio.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er aan waar je woont en hoe ver je er maximaal voor wilt reizen.
Wordt je gebracht met een auto of ga je met bus/trein?
En hoe goed vindt je jezelf, hoe goed vinden anderen jou?
Hoe goed ben je?
Die vraag is belangrijk om te stellen zodat je kunt afwegen of het zin heeft om je hier op te storten.
Mma training is namelijk véél softer dan de wedstrijden.
En bij de training heb je vaak soortgelijk niveau als tegenstander, met in ieder geval dezelfde stijl getraind.
In een wedstrijd, bijna elke wedstrijd, is het niveauverschil tussen beide vechters vrij groot en de stijlen vaak heel verschillend en moeilijk te bevechten/verdedigen.
Ken je al iemand die wedstrijden doet/heeft gedaan?

Maar als je antwoord zou kunnen geven op mijn vragen dan heb ik zeker ook een antwoord op de jouwe...!

Toegevoegd na 1 dag:
Team Aerts, Team Schreiber.

Bij deze teams kan het sowieso, maar dan is het echt van belang om zeker te weten dat je het wilt, want het is, zoals gezegd, nogal zwaar en zwaarder dan trainingen.

Team Aerts is het team van Peter Aerts (K1 vechter, MMA vechter, kickbokser en "K1 WGP-Champion" '94 '95 & '98)

Team Schreiber is het team van Bob Schreiber en lessen worden geven door/in samenwerking met Irma Verhoeff.
Bob En Irma zijn beiden MMA-vechters, kickboksers en Freefighters, én ze hebben beiden ruime ervaring met kooivechten.

Maar beide teams zijn serieus, professioneel, maar ook zeer hard.
Geen kleinzerigheid, niet opgeven en een echte vechtersmentaliteit; dat is zo'n beetje wat je nodig hebt om een goede MMA-vechter te worden of te blijven..
Buiten het feit om dat je er natuurlijk voor moet kunnen vechten, denken en verdedigen.

Als je meer wilt weten kun je me ook een privé-bericht sturen en dan heb ik nog véél meer informatie en alles.