Met welke sport val je het snelste af?

Zwemmen, hardlopen, fietsen, wandelen etc... Graag toelichten!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
2.6K

Het beste antwoord

Het antwoord van vandenprinschgeenkwaad, elders op deze pagina, is tot nu toe het best onderbouwde, meest zinnige antwoord.

Daarnaast geldt iets heel belangrijks dat vaak over het hoofd wordt gezien: het beste val je af door een sport (eigenlijk: activiteit) die je LEUK vindt.

Ik wou dat ik grotere hoofdletters had...

Je kunt nog zo'n efficiënte calorieverbrandende activiteit gaan doen, maar als je het niet LEUK vindt, houd je het psychisch niet vol. Dan ga je steeds vaker verzuimen, tot het er nooit meer van komt.

Als je een hekel hebt aan squash maar het leuk vindt de hond uit te laten, zul je van dat laatste zelfs MEER afvallen dan van squash.

Kijk niet alleen naar de sportschool. Er zijn ook veel veldsporten, zaalsporten, en buitensporten. Er zijn ook zogenaamde breedtesportverenigingen. Daar wordt de ene keer gevolleybald, de andere keer getennist, dan weer hardgelopen, enzovoort. Alles op amateurniveau.

Toegevoegd na 2 uur:
Let er ook op dat je je activiteit zowel nu (als ongeoefende, met slechte conditie) als straks (als gevorderde, met goede conditie) leuk vindt.

PS. Wat dacht je van roeien? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Met spinning en joggen, omdat je daar relatief de meeste calorieen mee verbrand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat zwemmen het beste voor je lichaam is. Het is zeker beter voor je rug. En bij veel sporten beoefen je maar een bepaald soort spieren en niet alles. Daarvoor moet je naar de sportschool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met skieën, en dan niet in de skiklas, want dan sta je tussendoor veel te veel stil. Echt de hele dag skieën - dat 14 dagen doen (én afblijven van de lekkere toetjes, natuurlijk!!), en je past weer helemaal in die oude spijkerbroek, die al jaren hoopvol heeft gewacht op dít moment...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hardlopen. Hierbij verbruik je het meeste k.cal per minuut. (k.cal. verbruik is berekent voor iemand die 70 kilo weegt)
Verbruik in k.cal per minuut
joggen: 14
wandelen: 4,1
zwemmen 11,6,
fietsen 19 km /uur 7
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe is elke sport waarbij je een fysieke inspanning moet leveren goed voor de calorieverbranding.
Welke sport dit is, is leeftijds gerelateerd.
Te weinig inspanning levert niet genoeg resultaat op en teveel is ronduit ongezond en kan zelfs gevaarlijk zijn.
Je moet altijd je hartslag in de gaten houden. Hiervoor zijn redelijk simpele hartslagmeters te koop die je op je lichaam bevestigt en waarmee je constant controle kunt uitvoeren.
Wat je grens mag zijn bespreek je het best met huisarts, fysiotherapeut of (gediplomeerd) sportschoolinstructeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat ik je geen twéé duimpjes mag geven voor dit enige juiste antwoord. Sporten is niet voor iedereen en zéker niet in de basis gezond. Bewégen is dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hartslagmeter, sportschool, huisarts, gevaar.... Wat een feest. Ga toch fietsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitermate zinnig antwoord, +1.
hier staat basketbal en voetbal handbal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Squash, zeer intensief. Er zijn maar weinig sporten zó efficiënt voor de vetverbranding als squash.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zit het met kanoen, ik begreep dat dat ook een echte caloriekiller is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat erom zoveeel mogelijk calorieen te verbranden, als je snel wilt afvallen. Dan kun je zo hard mogelijk gaan lopen, maar spinning is inderdaad ook een aanrader. Als je maar heel erg fanatiek bezig bent. Het helpt dan een goede conditie te hebben.