Hoe kan je polsspieren trainen?

Ik wil meer kracht krijgen in mijn polsen, om af te kunnen zetten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Joliene, rond mijn 20ste wilde iedereen met mij "armpje drukken" . Omdat we er dikwijls om gingen wedden om 'n consumptie , ben ik m'n polsen gaan trainen. Ik was oersterk (kampioen van N.H. boksen) , maar als ik verloor ,kwamdat altijd door m'n "zwakke" polsen . Ik deed het volgende. Vuisten ballen , armen strekken ,en met je vuisten 100 x naar rechts en 100 x naar links draaien . Geloof me : ik heb daarna NOOIT meer verloren. Dus je hoeft geen gewichtjes te kopen , en je kan het op elk moment en elke plaats doen .MAAR , WEL IEDERE DAG DEZE OEFENING DOEN !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super goed idee! Bedankt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je

Andere antwoorden (6)

er zijn een soort gewichtjes voor, die moet je dicht knijpen en dan gaat die vanzelf weer open. bij de Hema heb ik ze pas nog gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een NSD Powerball. Uitleg hierover staat op deze pagina: http://www.powerballpakhuis.nl/Info/Uitleg-Powerball
Is ook goed voor andere dingen zoals muisarm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op www.large.nl kon je een soort bal met een andere bal er in kopen, die moest je zo hard mogelijk laten draaien en daar train je je polsen mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opdrukken, daar train je tevens je armen en schouders mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger (lang geleden) was touwtrekken een olympische sport. In een interview hoorde ik ooit iemand vertellen hoe zij hun polsen destijds trainden :
Ga in een zetel zitten met links en rechts van je een stapel kranten; neem telkens een blad in elke hand en frommel ze op tot een prop; prop weggooien en nieuw blad nemen;enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook gewoon een dumbell pakken. Ga zitten, leg je onderarm op je bovenbeen, en houd de dumbell vast, zover mogelijk naar je toe. Dan langzaam met je hand en vingers langzaam af laten rollen, en natuurlijk je vingers zo houden, dat de dumbell aan het eind blijft hangen. En langzaam weer terug. Je kan je pols ook op en neer bewegen, en de dumbell gewoon vasthouden.

Wel een klein waarschuwinkje vooraf, als je deze oefening nooit zo gedaan hebt, zou ik echt en lichtgewichtje pakken, ook al dénk je dat het niet zo zwaar voelt. Anders kan je de volgende dag, en nog erger, de dag ná de volgende dag ;-) je armpies niet meer bewegen!

Altijd beetje opwarmen voor je gaat trainen.