Waarom is er zo'n groot prijsverschil in sigaretten?

Sigaretten van de bekendere merken kosten over het algemeen hetzelfde. Kom ik bij de supermarkt van een bekend Duits supermarkt keten, zie ik daar pakjes sigaretten liggen van een (voor mij) onbekend merk, die al gauw 2.50 euro goedkoper zijn per pakje, terwijl er net zoveel sigaretten inzitten als in de pakjes van de duurdere bekende merken. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2K

Antwoorden (7)

Voor de bekende merken wordt reclame gemaakt en ze sponseren wat ook veel geld kost. De onbekende merken doen dit niet. Zie hier het prijsverschil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prijsverschil vind je bij bijna elk product dit kan te maken hebben met een daadwerkelijk kwaliteitsverschill (goedkopere ingredienten, simpele verpakking etc.) of dit omdat het merk zo'n grote naam heeft dat het hoge prijzen kan vragen en toch wel goed verkoopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil is de kwaliteit die gebruikt wordt.
Er zijn dure tabaksbladeren van heel hoge kwaliteit,
Meestal is de herkomst van warme landen, en waar de
boeren veel aandacht besteden aan de planten.
Er zijn ook tabaksplanten uit landen waar het klimaat niet
zo gunstig is, dus wat mindere kwaliteit.
De duurdere merken mengen dit.
De goedkopere merken gebruiken alleen de planten van
mindere kwaliteit.
U zal begrijpen dat planten van hoge kwaliteit duurder
zijn dan de planten van mindere kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk is het ook zo omdat ze in duitsland andere belastingen hebben dan hier in NL. Binnenkort gaat in NL de sigaret weer met 0,50 omhoog....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het ene merk duurder is dan het andere
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen de sigarettenprijzen omhoog gingen, kwamen er steeds meer B-merksigaretten op de markt (net als shag).
Ik merk zelf het verschil niet, behalve dus in de portemonnee.
Ik kan me voorstellen dat de winst op zo'n pakje B-merk iets lager is, waardoor de prijs lager kan zijn en er meer verkocht worden waardoor de totale winst gelijk of hoger is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan zijn dat de belastingen op sigaretten in duitsland veel lager is. (als je het hebt over een duitse supermarkt in nederland is deze antwoord nutteloos :O)
wat ook kan zijn is dat die sigaretten veel minder ''pure tabak'' (laten we het daar maar bij houden) zit, en dat het daarom goedkoper is...