Zaterdag 27 juni 2009 wordt de Nederlandse Veteranendag gehouden in Den Haag. Is dat een leuk evenement om te bezoeken? Waarom vind je dat?

Meer informatie op http://www.veteranendag.nl/

Deze vraag is gesteld op donderdag 25 juni 2009.

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

14 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Wij gaan om drie redenen: [1] Den Haag is altijd leuk en [2] je ziet nog eens wat: van jong tot oud, van fanatiek tot en met relaxed, van gedecoreerd tot 'kaal'. [3] je hoort nog eens wat. In wageningen raakten we altijd wel met iemand aan de praat die een deel van zijn verhaal wilde vertellen. Een simpele vraag was al voldoende voor een gesprek van - als je niet uitkeek - een half uur.

NB
Let dus op wat ik bedoel: wij gaan nooit omdat we vinden dat 'onze veteranen' dat verdienen of zo. We gaan puur voor onszelf (en daarmee ook voor hen... maar dan anders!).

PS
Als je gaat... je zult vast een leuke dag hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het lijkt me meer iets voor ouderen die het hebben meegemaakt.

al zou het wel leuk zijn om een kijkje te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wat bijzonder en ook bedenkelijk. Het instellen er van is op basis van een politieke constructie "die we allemaal leuk moeten gaan vinden etc", wat ten koste gaat van een bestaand historische herdenking van èchte veteranen in Wageningen (40-45) wat altijd prima uitstekend verliep en wat nu ineens wordt tegengewerkt en/of verboden EN het draagt de 'viezigheid' van die politiek met zich mee. In de zin van dat de politiek spreekt over "doden en vermoorden" als "de vijand neutraliseren". Oorlog voeren heet nu "vredesmissie en wederopbouw". Hypocrisie en volksverlakkerij. Wees eerlijk en verdien daarmee respect in plaats van die doorzichtige draaikonterij. En dan ook nog 'het nationale gevoel aanspreken' en deze direct internationaliseren?
O, o, wat zijn wij toch goed in deze wereld (als enigen).
Maar goed: het zal een goede recrutering opleveren voor ons leger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een veteraan is iemand die hoe je het ook bekijkt ooit een risico heeft genomen om ons land of landgenoten te beschermen!
Ik denk dat niet iedereen meteen beseft waar hij aan begint als hij ergens in ver land een oorlog gaat voeren.
Je kunt het verwerpelijk vinden maar het gebeurt gewoon en veel van die mensen hebben heftige idealen of zijn gewoon naief, kan allebei....maar ze hebben daar een indrukwekkende ervaring gehad.
Ik gun het iedereen die waar dan ook, ver weg is geweest om een dag in het zonnetje te staan op veteranendag!