Ik train te veel wat kan er minder?

Hej,

Ik train veel te veel alleen weet ik zelf niet wat ik van mijn schema kan af halen.. Zouden jullie mij hierbij misschien kunnen helpen? Hier een paar gegevens.

Schema:

Maandag : Middag joggen +fitness en in de avond kickbox
Dinsdag : S Morgens Joggen + Fitness
Woensdag: Avond Joggen + Fitness
Donderdag:Joggen op hoger tempo + fitness
Vrijdag : Joggen + fitness
Zaterdag : Joggen + Fitness
Zondag : Rust

Ik weet dat deze schema veel te veel is voor mij.. Wat zijn de nadelen als ik doorga en voordelen als ik verminder en andersom..

Xx Wilcoo

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De simpelste methode is om op iedere dag de '+' weg te halen. Je lichaam en geest krijgen geen rust. Als je toch een plus iedere dag wilt, zet er dan mediteren neer. Succes!

wat dacht je van. maandag, fitness + kickboxen dinsdag rust wo. joggen en fitness do. rust vrij. joggen en fitness zat. fitness rust voor je spieren is vaak nog belangerijker dan intensief trainen. het voordeel hiervan is dat je veel minder vermoeid zal zijn en je zal je er heel wat vrije tijd op winnen.

Jeemig, je bent wel druk bezig... je doet fitness en joggen elke dag, je zou het om de dag kunnen combineren dus maandag joggen, dinsdag fitness, woensdag joggen etc. dan heb je ook wat meer afwisseling wat ook beter voor je is, en je krijgt wat mee rust.

ik sluit me aan bij [ ik127 ] . ik heb zelf jaren gekickboxed ik ben zelfs 2de geworden bij europees kampioenschappen en ik moet zeggen dat ik heel wat getraind hebt en dat het allerbelangrijkste van alles de rust voor je spieren is ,dat is nog belangrijker dan het trainen zelf.

Een dagje meer rust ... Als je zelf weet dat je schema te veel is ... dan moet je verminderen ... stress is ook niet goed ... moeten is ook niet goed ... geniet zonder dat je het moet.

je traint 2 verschillende dingen. je conditie en je spieren. spieren groeien vooral door herstel (rust dus!). je spieren maken meer weefsel aan omdat bij trainen er kleine beschadigingen onstaan die hersteld moeten worden en er hierbij extra spierweefsel aangemaakt word om zich voor te bereiden op de volgende inspanning. train jij je benen dus zwaar bij de fitness is joggen niet bevorderlijk voor de spieren maar wel voor je conditie. dit zal dus in evenwicht moeten zijn. ene dag joggen, andere dag fitness, met 1-2 dagen in de week een rustdag is een goede optie. bovendien moet het sporten geen prestatie of 'moeten' zijn. doe je dit wel kan je jezelf zowel lichamelijk als geestelijk overvragen. lichamelijke klachten en gebrek aan energie om te sporten kunnen het gevolg zijn. kom je er niet zelf uit vraag dan de sportschool om advies. zij hebben hier meer zicht op en kunnen je trainingsschema voor de fitness eventueel aanpassen mocht je ervoor kiezen meer te joggen dan te fitnessen. succes!!!!

Als je wilt afvallen is het wel belangrijk om te blijven sporten, ik zou dan afwisselen, de ene keer fitness en de andere keer joggen. Het moet natuurlijk wel leuk blijven.

Als je zoveel traint moet je afwisseling in je schema hebben. Elke dag hetzelfde schema zorgt ervoor dat je lichaam zich niet kan herstellen, waardoor je kracht en conditie uiteindelijk alleen maar minder wordt. Misschien is het een idee om door een professional een goeie macroplanning te laten maken zodat je veel en verantwoord kan trainen. Zo zorg je ook dat je jezelf niet overtraint.

Niet erg dat je joggen en fitness op een dag doet maar ik zou de volgorde veranderen. Eerst fitnessen en dan joggen. Ik zou er niet achteraan kickboxen. Dat is gewoon te veel, spieren moeten rusten. Mijn schema is ma fitnessen en aansluitend half uur loopband 6 km pu. di Kickboxen of zwemmen. wo fitness en loopband do kickboxen vr fitness za fitness full body ( alle groepen 1 oefening 4 x 12) zo zwemmen Voor fitness doe ik twee groepen en dan 3 of 4 oefeningen per groep. 4 sets van 15 tot 20 reps ( voor vetverbranden ) Ik doe om de maand vetverbranden en massa trainen. Train niet door spierpijn heen tenzij heel weinig. Ze moeten groeien en dat gebeurt door genoeg rust en goed eten met veel proteine o.a.

je kunt wel elke dag joggen maar elke dag fitnessen is niet slim. je kunt dan beter twee keer in de week fitnessen bijv. maandag en donderdag. succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100