belangrijke basketbal regels!?

ik moet voor bsm (bewegen sport en maatschappij) de basketbal spelregels leren. die moeten we ook zelf opzoeken. wat zou ik echt moeten weten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2K

Antwoorden (4)

Belangrijkste: Je voeten mogen de bal niet aanraken.
En voor zover ik weet is basketbal een no contact sport. Dus je mag elkaar niet aanraken, geen schouderduw of zoiets.

De rest zou je eigenlijk op de onderstaande link kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks! fijne site ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan. Oh en zoals hieronder al gezegd is, is de puntentelling. Dat gaat met stappen van 2, en als je van buiten de "emmer" gooit dan krijg je 3 punten. Emmer: Soort van emmer getekend op de grond voor de korf.
Voornamelijk wat wel en niet mag met de bal (lopen) em de punten telling, de bronnen zijn vrij uitgebreid.

ik denk dat je aan de laatste het meeste hebt

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag maar 2 losse stappen zetten, je mag níet met 2 handen stuiteren en je mag ook niet eerst gaan stuiteren en dan de bal vasthouden en weer gaan stuiteren. je mag ook geen lichamelijk contact maken met tegenstanders. meer weet ik niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-je mag niet met de bal lopen.
-je mag niet dribbelen de bal vast houden en dan weer dribbelen.
-uit natuurlijk
-geen lichamelijk contact.
-je mag niet met 2 handen dribbelen
dat was het wel.